Skip to main content
Antwoord

Klacht over nummer behoud

• July 30, 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb op 25-05-2025 een abonnement aangevraagd bij BEN. Ik heb natuurlijk ook nummer behoud aangevraagd. Ik heb netjes naar een par dagen een nieuw simkaart gekregen met een tijdelijk nummer tot dat het nummer behoud wordt geregeld. Ik heb ook een mijn Ben account aangemaakt om het status van alles te kunnen bekijken. Bij het kijken van het status nummer behoud komt de melding afgewezen. Na een telefonisch gesprek wordt mij verteld dat het zou een maand later gebeuren namelijk eind Juli.

Dit was geen probleem tot twee weken geleden, ik wou op mijn ben inloggen maar dat ging niet, fout melding combinatie gebruikers naam en wachtwoord niet bekend. Ik wou natuurlijk kijken naar het nummer behoud status maar tevergeefs. Intussen heb ik ongeveer 90 minuten aan het telefoon gezeten op dit probleem te oplossen. Elke keer is mij verteld dat mijn gegevens bestand niet, dit terwijl ik email heeft gekregen en kunnen inloggen. Ik zelfs van Ben een simkaart. Maar mijn gegevens hebben ze niet. Ook via het zoeken van het tijdelijk nummer op de simkaart kunnen ze mijn niet vinden. Uiteindelijk werd ik gevraagd opnieuw een abonnement via de website te vragen. Nu is mijn nummer behoud weer afgewezen door KPN omdat er al een aanvraag loopt. Ik kan geen kant op. Kpn zeg niets te kunnen doen tot dat het eerst aanvraag van nummer behoud wordt geannuleerd. Ben zegt niets te kunnen doen omdat mijn gegevens staan niet in het systeem en zijn niet te vinden. Straks ben ik mijn nummer kwijt en waarschijnlijk niet meer bereikbaar. Dit is allemaal wegens het verdwijnen van mij gegeven van de eerst aanvraag. Ik weet niet meer wat ik moet doen.  

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@English Dave,

Wat een ontzettend lastige en frustrerende situatie dat je gegevens zomaar verdwenen lijken te zijn en je nu klem zit tussen Ben en KPN, is natuurlijk niet wat je mag verwachten. Je hebt duidelijk alles netjes aangevraagd en opgevolgd, en het is heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt over het behoud van je nummer.

Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Wil je mij een privébericht sturen met je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan)? Dan kunnen we dit verder voor je uitzoeken en kijken wat er precies is misgegaan bij de eerste aanvraag. Ik doe mijn best om te voorkomen dat je je nummer kwijtraakt en zorg dat je weer bereikbaar bent.

Groet,

Ben | Donavan

2 reacties

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Hallo ​@English Dave,

Wat een ontzettend lastige en frustrerende situatie dat je gegevens zomaar verdwenen lijken te zijn en je nu klem zit tussen Ben en KPN, is natuurlijk niet wat je mag verwachten. Je hebt duidelijk alles netjes aangevraagd en opgevolgd, en het is heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt over het behoud van je nummer.

Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Wil je mij een privébericht sturen met je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan)? Dan kunnen we dit verder voor je uitzoeken en kijken wat er precies is misgegaan bij de eerste aanvraag. Ik doe mijn best om te voorkomen dat je je nummer kwijtraakt en zorg dat je weer bereikbaar bent.

Groet,

Ben | Donavan

• Auteur
  • Ben op dreef
  • August 7, 2025

Hallo Donavan

Ik vind het heel leuk dat je wil het proberen om te oplossen. Intussen heb ik weer vier keer aan de telefoon gezeten zowel bij BEN als KPN. Naar veel heen en weer was ik vanochtend klaar om alles

te stopzetten en bij KPN te blijven. Er was belooft om mij terug te bellen na wat onderzoek door een medewerker van BEN maar dat was ook niet gebuurt, lekker communicatie.

Vanochtend in mijn email kreeg ik een heel leuk verassing, zowel van BEN als KPN.

Mijn aanvraag voor nummer behoud is goedgekeurd en zou op 08-09-2025 plaats vinden. Het heeft heel veel energy gekost om niet gek van te worden. Ik wacht nou af op het sms bericht 24 uur voor dat het moet plaats vinden. Alleen jammer dat het gaat geburen als ik net op vakantie bent. Ik hope dat het goed afloopt. Als alles klaar is zal ik weer een post hier zetten.

Groet Dave