Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud aanvraag op het verkeerde nummer

Hoe kan ik bij Ben een klacht indienen omdat er een proces niet goed loopt?

Ik heb een tweede ben abonnement aangevraagd voor mijn dochter. Hier wordt ook de optie nummerbehoud aangeboden.

Ik heb dat aangevraagd voor een Simyo nummer van mijn dochter. Vervolgens blijkt de aanvraag te zijn gedaan op het eerste ben abonnement. Ik loop nu dus een risico om mijn nummer van het eerste abonnement wat ik al jaren heb kwijt te raken. Geen fijn gevoel!

Als ik vervolgens wil annuleren kom ik op deze pagina

https://www.ben.nl/service/nummerbehoud/ben-mobiele-nummer-activeren

Waar verplicht om een kenmerk wordt gevraagd.

Ik heb dit kenmerk niet gekregen dus ik kan ook nog eens niet annuleren!

Er loopt dus iets iets niet helemaal goed.

Beste antwoord door Gerton

Hoi @Gerton  Fijn dat je contact opneemt. Echter is het niet handig dit te doen via onze community omdat er best spoed achter zit als ik het zo lees! Kan je ons bellen via 0900 0401405 of via 1200 zodat we dit snel kunnen nakijken/oppakken/annuleren voor je? Je mag anders ook met ons chatten via www.ben.nl/service/contact. Tot heel snel! 

dank, inmiddels geannulleerd,maar ik wil wel graag dat er iets met de klacht wordt gedaan, zodat de andere klanten die een tweede nummer aanvragen niet ook het probleem krijgen dat hun eerste nummer wordt vervangen ipv het nieuwe nummer

Bekijk origineel

12 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 479 reacties
  • 23 mei 2023

Hoi @Gerton  Fijn dat je contact opneemt. Echter is het niet handig dit te doen via onze community omdat er best spoed achter zit als ik het zo lees! Kan je ons bellen via 0900 0401405 of via 1200 zodat we dit snel kunnen nakijken/oppakken/annuleren voor je? Je mag anders ook met ons chatten via www.ben.nl/service/contact. Tot heel snel! 

• Auteur
  • Ben op dreef
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 24 mei 2023

Hoi @Gerton  Fijn dat je contact opneemt. Echter is het niet handig dit te doen via onze community omdat er best spoed achter zit als ik het zo lees! Kan je ons bellen via 0900 0401405 of via 1200 zodat we dit snel kunnen nakijken/oppakken/annuleren voor je? Je mag anders ook met ons chatten via www.ben.nl/service/contact. Tot heel snel! 

dank, inmiddels geannulleerd,maar ik wil wel graag dat er iets met de klacht wordt gedaan, zodat de andere klanten die een tweede nummer aanvragen niet ook het probleem krijgen dat hun eerste nummer wordt vervangen ipv het nieuwe nummer

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 479 reacties
  • 25 mei 2023

Goedemorgen @Gerton  Fijn dat de order geannuleerd is. Ik snap heel goed dat het niet de bedoeling was om op de verkeerde aansluiting nummerbehoud aan te vragen. Ik wil jou en alle andere klanten daarom graag naar dit topic over nummerbehoud aanvragen verwijzen. Hier staat precies uitgelegd hoe het aanvragen op het juiste nummer werkt en wat je kan doen om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.

• Auteur
  • Ben op dreef
  • 4 reacties
  • 25 mei 2023

Hoi Fatima, dank deze kende ik nog niet

waar het mij om gaat is dat bij aanvraag tweede nummer, als je kies voor nummerbehoud, het systeem automatisch het tweede nummer kiest en niet het eerste. 
Ongetwijfeld staat het ergens aangegeven dat klanten dit zelf moeten doen, maar vaak zijn klanten druk, lezen niet goed etc

Gerton

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 479 reacties
  • 26 mei 2023

Hoi @Gerton  Hartelijk dank voor jouw feedback hierover, we nemen het zeker mee! ðŸ’™

Geert van Dijk
Gerton schreef:

Hoe kan ik bij Ben een klacht indienen omdat er een proces niet goed loopt?

Ik heb een tweede ben abonnement aangevraagd voor mijn dochter. Hier wordt ook de optie nummerbehoud aangeboden.

Ik heb dat aangevraagd voor een Simyo nummer van mijn dochter. Vervolgens blijkt de aanvraag te zijn gedaan op het eerste ben abonnement. Ik loop nu dus een risico om mijn nummer van het eerste abonnement wat ik al jaren heb kwijt te raken. Geen fijn gevoel!

Als ik vervolgens wil annuleren kom ik op deze pagina

https://www.ben.nl/service/nummerbehoud/ben-mobiele-nummer-activeren

Waar verplicht om een kenmerk wordt gevraagd.

Ik heb dit kenmerk niet gekregen dus ik kan ook nog eens niet annuleren!

Er loopt dus iets iets niet helemaal goed.

WAANZIN dat dit zo vaak gebeurt!!!!!!!!!!!!

het KAN opgeost worden… maar Ben is dat alleen niet van plan…
Ehm vragen of Youp van het Hek er wat mee doet?

Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • 100 reacties
  • 24 januari 2025

​@Geert van Dijk  Bedankt voor jouw feedback over het nummerbehoud aanvraag process.

Geert van Dijk

lees eens dit bericht:
Deze klant kijgt dus WEL zijn oude nummer terug EN bovendien een vergoeding!!

WAAROM krijgen al die tienallen andere klanten dat dan ook niet?

Geert van Dijk

lees eens dit bericht:
Deze klant kijgt dus WEL zijn oude nummer terug EN bovendien een vergoeding!!

WAAROM alle andere klanten NIET

• Ben ontwaakt
  • 4 reacties
  • 25 januari 2025

Ik ben hier echt kapot van! Een telefoonnummer dat ik al 30 jaar (toen al via BEN) gebruik, inmiddels al 12 jaar zakelijk. En door een telefoonnummer van mijn zoon met nummerbehoud aan mijn account toe te voegen is mijn eigen telefoonnummer voorgoed verloren.

Waarom is het überhaupt mogelijk ‘verkeerd’ te koppelen? Het is toch meer dan logisch dat als ik een nummer toevoeg aan mijn account, mijn eigen nummer niet wil koppelen/overschrijven? Dit is een falend systeem van BEN. BEN kan zich niet verschuilen achter het feit dat de klant een sms had moeten lezen en hierop had moeten acteren. Ik ga ervan uit dat BEN mijn nummer gaat herstellen en de geleden schade gaat vergoeden.

Geert van Dijk

HELEMAAL mee eens!!
Waarzin ten top: een telefoonmaatschappij is wettelijk VERPLICHT een ‘vervallen’ nummer in qarantaine te houden. Dus warom niet teruggeven?
Naam aan dat u, net zoals ik, geen bezwaar heeft tegen een kleine kostendekkende vergoed in als dat nodig zou zijn…
Wat niet wegneemt dat een andere klant op deze community niet alleen zijn oude nummer WEL terugkreeg - maar ook nog een financiele vergoedig ONTVING!

Waarom wij niet?
Hier maakt BEN geen vrienden mee!

gr geertvandijk

Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • 100 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@J Knaap  en ​@Geert van Dijk   Bij nummerbehoud wordt het te behouden 06-nummer altijd overgezet op een simkaart, het 06-nummer raak je hierdoor niet kwijt. Neem je contact op met ons via 0900 0401405 om na te kijken wat er precies gebeurd is?

https://www.ben.nl/service/bestelling-aanbod/uitleg-over-nummerbehoud

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies.

Cookie instellingen