Nummerbehoud met contractvoortzetting

  • 7 June 2023
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb een nieuw abbo afgesloten bij BEN en wil mijn oude nummer vanaf een specifieke datum meenemen, en dan dus ook het abbo in laten gaan. 

Nu krijg ik een mail van ben dat mijn nummerbehoud is afgewezen. Mijn oude provider zegt dat het aangevraagd moet worden met contractbehoud, dan hou ik het contract bij hen maar met een ander nummer.

Hoe zorg ik dan er vanaf mijn gewenste datum het nummer wordt overgenomen en mijn abbo bij BEN ingaat? en dus mijn oude provider een nieuw nummer aan het contract hangt?

Fatima 10 maanden geleden

Je geeft aan dat jij het nieuwe Ben nummer niet wilt activeren en dan je gebruik wilt maken van beide abonnementen. Het enige dat wij dan kunnen doen is een urgentie verzoek voor nummer behoud indienen, de andere provider beslist dan of ze akkoord gaan of niet.  Of na de overzetting van het nummer jouw Simpel abonnement verder doorloopt met een ander 06-nummer ligt niet aan Ben, je kan bij je provider navragen hoe ze dit willen realiseren. @davidmm249 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @davidmm249, bedankt voor het openen van dit topic.

Als ik het goed begrijp wil je je contract bij de huidige provider behouden tot het wel mogelijk is over te stappen naar Ben.

Je kunt dan, als je dit prettig vind, vast gaan bellen met het tijdelijke nummer van Ben tot het wel mogelijk is jouw nummer over te zetten.

 

Wil je eerder overstappen naar Ben en dus je contract bij de huidige provider afkopen / door laten gaan met een ander nummer hoor ik dat graag. Ik kan hiervoor een urgentieverzoek indienen voor je. 

 

 

Ik wil eerder overstappen maar dan wel op 01-09-2023. Dat is bijna 5 maanden voor einde oude abbo. Wat ik van hen begreep kan ik de simkaart dan wel blijven gebruiken met een ander nummer. heb ik even wat extra data.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @davidmm249  Kan jij jouw gegevens sturen via een privebericht? Graag jouw achternaam, postcode en huisnummer, ordernummer en jouw geboortedatum? Dan kijk ik snel naar jouw nummerbehoud aanvraag en wat de mogelijkheden zijn. Bedankt alvast! 😊

Reputatie 4
Badge +1

Hartelijk dank voor jouw gegevens @davidmm249 Jij wilt dus je aanvraag voor nummerbehoud verder zo laten doorlopen, en gebruik maken van het nieuwe Ben 06-nummer. Hierdoor start wel direct het abonnement en betaal jij ook bij Ben. 

Reputatie 4
Badge +1

Je geeft aan dat jij het nieuwe Ben nummer niet wilt activeren en dan je gebruik wilt maken van beide abonnementen. Het enige dat wij dan kunnen doen is een urgentie verzoek voor nummer behoud indienen, de andere provider beslist dan of ze akkoord gaan of niet.  Of na de overzetting van het nummer jouw Simpel abonnement verder doorloopt met een ander 06-nummer ligt niet aan Ben, je kan bij je provider navragen hoe ze dit willen realiseren. @davidmm249 

Reageer