Sinds gisteren, 11/01/24, ben ik overgestapt van mijn vorige provider Simyo naar Ben. Dit proces verliep uiterst soepel zoals verwacht en gehoopt. Ergens halverwege de ochtend zag ik dat ik geen bereik meer had op mijn simkaart van Simyo. Hierop de simkaart vervangen door die van Ben, telefoon uitgezet, even gewacht en weer aangezet en daar verscheen direct Ben in beeld. Super! Waar je vroeger eerst je simkaart ook bij nummerbehoud eerst nog moest activeren, hoeft dat tegenwoordig niet meer.
Ik ben overgestapt van Simyo naar Ben om verschillende redenen, waarvan enkele zijn: Simyo staat al weer enkele jaren stil (er gebeurt erg weinig), geen bescherming van de klanten tegen buiten-de-bundel-gebruik (waar Ben zoiets ogenschijnlijk eenvoudigs als de MB Pauze heeft), Simyo biedt geen 5G aan (natuurlijk het huidige 5G is nog niet het ‘echte’ 5G, maar het staat/voelt wel leuk) en, ja, ik ben tenslotte een Nederlander, gewoon meer voor minder geld en dan zeker in combinatie met meerdere aansluitingen.
Echter, wat Ben niet heeft is de eSim. Ook al ben ik hier zelf (nog) niet zo’n fan van, maar dat heeft te maken met de (opstart)problemen die Simyo ondervond en nog altijd ondervindt, ik kan me voorstellen dat klanten hier wél op zitten te wachten.
Dus Ben, ga eens bij moeder Odido langs/in overleg en ga eens vragen hoe/wanneer jij ook de eSim kan gaan presenteren.