Verschillen Ben en vorige provider.

  • 12 January 2024
  • 4 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 3

Sinds gisteren, 11/01/24, ben ik overgestapt van mijn vorige provider Simyo naar Ben. Dit proces verliep uiterst soepel zoals verwacht en gehoopt. Ergens halverwege de ochtend zag ik dat ik geen bereik meer had op mijn simkaart van Simyo. Hierop de simkaart vervangen door die van Ben, telefoon uitgezet, even gewacht en weer aangezet en daar verscheen direct Ben in beeld. Super! Waar je vroeger eerst je simkaart ook bij nummerbehoud eerst nog moest activeren, hoeft dat tegenwoordig niet meer.

Ik ben overgestapt van Simyo naar Ben om verschillende redenen, waarvan enkele zijn: Simyo staat al weer enkele jaren stil (er gebeurt erg weinig), geen bescherming van de klanten tegen buiten-de-bundel-gebruik (waar Ben zoiets ogenschijnlijk eenvoudigs als de MB Pauze heeft), Simyo biedt geen 5G aan (natuurlijk het huidige 5G is nog niet het ‘echte’ 5G, maar het staat/voelt wel leuk) en, ja, ik ben tenslotte een Nederlander, gewoon meer voor minder geld en dan zeker in combinatie met meerdere aansluitingen.

Echter, wat Ben niet heeft is de eSim. Ook al ben ik hier zelf (nog) niet zo’n fan van, maar dat heeft te maken met de (opstart)problemen die Simyo ondervond en nog altijd ondervindt, ik kan me voorstellen dat klanten hier wél op zitten te wachten.

Dus Ben, ga eens bij moeder Odido langs/in overleg en ga eens vragen hoe/wanneer jij ook de eSim kan gaan presenteren.

Shaira 3 maanden geleden

Hi @RicoK, welkom bij Ben en wat leuk dat je direct mijn community gevonden hebt!  💙

 

Fijn dat je de vele voordelen van je Ben abonnement al gevonden hebt, natuurlijk zijn we daar super trots op!
Ook de E-sim zal spoedig zijn entree maken zodra alle kinderziektes eruit zijn bij mijn moederondernemen ben ik aan de beurt!

Geen zorgen dus, het zit eraan te komen. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @RicoK, welkom bij Ben en wat leuk dat je direct mijn community gevonden hebt!  💙

 

Fijn dat je de vele voordelen van je Ben abonnement al gevonden hebt, natuurlijk zijn we daar super trots op!
Ook de E-sim zal spoedig zijn entree maken zodra alle kinderziektes eruit zijn bij mijn moederondernemen ben ik aan de beurt!

Geen zorgen dus, het zit eraan te komen. 

Reputatie 3

@Shaira Bedankt voor je berichtje.

Zoals je kunt zien ben ik al enige tijd actief op dit forum/deze community en heb je mij vast al eens voorbij zien komen. Ik heb veel met @Fatima gecommuniceerd.

Wel erg fijn, dat Ben de eSim gaat introduceren. Nogmaals, ik heb daar (nog) geen behoefte aan, zelfs huiverig voor, omdat ik het debacle bij Simyo nog te goed voor ogen heb.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Shaira en @RicoK  

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van de Esim maar meer vanuit praktisch oogpunt.

Of je nu in Nederland bent of het buitenland je kunt heel gemakkelijk een andere fysieke simkaart plaatsen. Een simkaart is iets kleiner dan de Mont Blanc, dus je kunt hem heel gemakkelijk in de telefoon frotten. 😀

Ook met een factory reset geeft dat geen problemen.

Reputatie 4
Badge +1

Hartelijk dank voor jullie reacties en voor het meedenken op onze community!  @Friesian @RicoK 

Reageer