Skip to main content

Ik heb gemerkt dat er veel vraag was naar de beschikbaarheid van eSIM en ik heb goed nieuws: eSIM is vanaf nu beschikbaar!

 

Wat is eSIM eigenlijk precies? eSIM staat voor embedded SIM en is een digitale simkaart op je telefoon. Je downloadt ’m makkelijk met een QR-code en hebt dus geen fysieke simkaart meer nodig. Goed om te weten: op dit moment is eSIM alleen voor mijn huidige klanten.
 



Wat zijn de voordelen van eSIM?

  • Je kunt kiezen voor dual-sim, waarmee je op twee nummers bereikbaar bent. Zo kun je bijvoorbeeld werk en privé scheiden.
  • Fabrikanten hoeven straks in een telefoon geen ruimte meer over te houden voor een plastic simkaart.
  • Het is beter voor de planeet door minder plasticproductie.

 

Hoe bestel je een eSIM?

Je kunt eSIM op twee manieren bestellen: via Ik Ben of mijn Klantenservice. Na bestelling activeer en download je de eSIM gemakkelijk.

 

eSIM activeren

Door de eSIM te activeren verbreek je de netwerkverbinding met je fysieke simkaart en zet je die over naar je nieuwe eSIM.

Als je huidige simkaart werkt

  1. Zorg dat je huidige actieve simkaart nog in je telefoon zit.
  2. Log in op Ik Ben of in de Ben app.
  3. Ga in het menu naar Instellingen -> Simkaart -> eSIM activeren.
  4. Volg de stappen die je ziet staan.

 

Als je huidige simkaart is geblokkeerd

Is je huidige simkaart geblokkeerd (bijvoorbeeld vanwege verlies of diefstal), dan kun je eSIM alleen via mijn Klantenservice activeren. Neem dus even contact op, ik help je graag verder.

 

eSIM downloaden

Heb je je eSIM geactiveerd? Dan krijg je een e-mail met een QR-code en instructies om ’m te downloaden op je telefoon.

 


Veelgestelde vragen

Werkt eSIM op mijn telefoon?

eSIM werkt alleen op de nieuwste telefoons. Bekijk hier of eSIM werkt op jouw telefoon.

 

Wat kost eSIM?

Niks! eSIM is helemaal gratis.

 

Werkt WhatsApp ook met dual-sim?

Ik heb een oplossing voor je. WhatsApp ondersteunt het gebruik van twee mobiele nummers op één WhatsApp-account niet. Maar als je op je dual-simtelefoon ook de WhatsApp Business app installeert, dan kun je met beide nummers op één telefoon appjes sturen en ontvangen.

 

Ik wil een esim voor mijn smartwatch. Nou wordt mij verteld dat dit niet kan bij Ben, maar met een telefoon waar ik de simkaart in kan omzetten naar esim en een qr-code van Ben moet het toch kunnen?


Hoi @AK1! Wil je jouw Ben nummer gebruiken op jouw smart watch en telefoon, dan is het helaas echt niet mogelijk. Jouw Ben abonnement kan maar op 1 toestel actief zijn, omdat Ben geen duo simkaart aanbiedt. 

 

Daarnaast heb je voor een smart watch een multisim nodig, ook deze biedt Ben niet aan.

 

Meer infoformatie hierover kan je lezen op: mogelijkheden Ben simkaart


Ik wil een apart nummer voor de smartwatch. Dat hoeft niet dezelfde te zijn als die ik op mijn telefoon heb. Ik wil dus eigenlijk een tweede simkaart omzetten naar een esim voor op mijn smartwatch zodat deze zelfstandig van het mobiele netwerk gebruik kan maken. De vraag is of dit mogelijk is als je de simkaart eerst in je mobiel doet in het tweede slot daarvoor, dan een verzoek indiend om deze om te zetten naar een esim en deze dan middels de qr code gaat gebruiken voor je smartwatch.


Hoi @AK1 Dat is niet mogelijk, hiervoor moet jij dus een tweede actieve Ben simkaart hebben. Je kan een maandelijkse sim only bestellen voor jouw smart watch, nadat jij de nieuwe simkaart met een nieuw 06-nummer ontvangen hebt kan jij hierop weer een eSIM aanvragen. Let wel op, wij kunnen niet garanderen dat jouw Smart Watch ook met zekerheid zal werken omdat onze abonementen eigenlijk gemaakt zijn voor telefoons. Vandaar mijn advies om eerst te beginnen met een maandelijkse sim only abonnement, deze kan jij dan snel weer opzeggen als dit nodig is.  Je mag je bestelling plaatsen via  0800  246 2468 


Reageer