Skip to main content
Sticky

Ik heb iets nieuws: eSIM

• 4 September 2024
  • 0 reacties
  • 271 keer bekeken
Ik heb iets nieuws: eSIM

Ik heb gemerkt dat er veel vraag was naar de beschikbaarheid van eSIM en ik heb goed nieuws: eSIM is vanaf nu beschikbaar!

Wat is eSIM eigenlijk precies? eSIM staat voor embedded SIM en is een digitale simkaart op je telefoon. Je downloadt ’m makkelijk met een QR-code en hebt dus geen fysieke simkaart meer nodig. Goed om te weten: op dit moment is eSIM alleen voor mijn huidige klanten.

Wat zijn de voordelen van eSIM?

• Je kunt kiezen voor dual-sim, waarmee je op twee nummers bereikbaar bent. Zo kun je bijvoorbeeld werk en privé scheiden.
  • Fabrikanten hoeven straks in een telefoon geen ruimte meer over te houden voor een plastic simkaart.
  • Het is beter voor de planeet door minder plasticproductie.

Hoe bestel je een eSIM?

Je kunt eSIM op twee manieren bestellen: via Ik Ben of mijn Klantenservice. Na bestelling activeer en download je de eSIM gemakkelijk.

eSIM activeren

Door de eSIM te activeren verbreek je de netwerkverbinding met je fysieke simkaart en zet je die over naar je nieuwe eSIM.

Als je huidige simkaart werkt

1. Zorg dat je huidige actieve simkaart nog in je telefoon zit.
  2. Log in op Ik Ben of in de Ben app.
  3. Ga in het menu naar Instellingen -> Simkaart -> eSIM activeren.
  4. Volg de stappen die je ziet staan.

Als je huidige simkaart is geblokkeerd

Is je huidige simkaart geblokkeerd (bijvoorbeeld vanwege verlies of diefstal), dan kun je eSIM alleen via mijn Klantenservice activeren. Neem dus even contact op, ik help je graag verder.

eSIM downloaden

Heb je je eSIM geactiveerd? Dan krijg je een e-mail met een QR-code en instructies om ’m te downloaden op je telefoon.

Veelgestelde vragen

Werkt eSIM op mijn telefoon?

eSIM werkt alleen op de nieuwste telefoons. Bekijk hier of eSIM werkt op jouw telefoon.

Wat kost eSIM?

Niks! eSIM is helemaal gratis.

Werkt WhatsApp ook met dual-sim?

Ik heb een oplossing voor je. WhatsApp ondersteunt het gebruik van twee mobiele nummers op één WhatsApp-account niet. Maar als je op je dual-simtelefoon ook de WhatsApp Business app installeert, dan kun je met beide nummers op één telefoon appjes sturen en ontvangen.

Geen reactie

Reageer