[MEDEDELING] Inflatiecorrectie 2020

  • 2 January 2020
  • 13 reacties
  • 1134 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben gerechtigd om ieder jaar in januari het maandbedrag van je Abonnement aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. 

 

 Inflatiecorrectie wordt toegepast als:

  • Het abonnement is ingegaan na 6 oktober 2014
  • Het abonnement 1 januari langer dan 3 maanden geleden ingegaan is

De inflatiecorrectie die per januari 2020 wordt doorgevoerd is 2,7%. Dit betekent dat prijzen voor de abonnementen met 2,7% verhoogd worden.

Op de factuur die je midden januari krijgt staat een vooraankondiging en vanaf midden februari zie je op je januari-factuur dat de maankosten zijn aangepast. 

 

Heb je vragen hierover? Stel ze dan hieronder.


13 reacties

Door het abonnement (maandelijks opzegbaar, 1500 MB, 100 min/sms) te wijzigen in hetzelfde abonnement werd de inflatie verhoging van € 0,22 weer verwijderd. 

Hi,

Op zich heb ik geen probleem met de inflatiecorrectie, alleen loop ik nu tegen het volgende aan. Ik heb mijn bundel verhoogd voor een maand en wil nu terug naar mijn oude bundel van 7,00 euro per maand (nu dus 7,19). Ik mag nu dus niet onder de 7,19 (voorheen 7,00) euro komen, maar omdat de bundels niet zijn gecorrigeerd voor inflatie kan ik dus niet mijn oude combinatie nemen en moet ik gedwongen een duurdere bundel nemen om boven de prijs van 7,19 te komen. Vind ik principieel niet juist en ik zou daar graag een oplossing voor zien. Bedankt alvast.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @olije! Voorheen was dit mogelijk maar nu is het aangepast omdat je dan weer terug kunt naar 7 euro per maand. Dan vervalt de inflatiecorrectie wat niet de bedoeling is. De initiale waarde wordt dus ook aangepast door de inflatiecorrectie waardoor je niet onder 7,19 euro kunt. Je kunt wel wijzigen naar 8,50 euro per maand. Hiermee krijg je 100 min/sms en 3000 MB.

Ik vind dit geen goede oplossing. Ik word nu gedwongen een duurder abonnement te nemen, wat ik helemaal niet wil, terwijl ik bereid ben het nieuwe bedrag met inflatie correctie te betalen. 
 

Als dit niet opgelost kan worden wil ik per ommegaande mijn abonnement opzeggen, omdat ik vind dat de initiële afspraken worden geschonden. Ik hoor graag, dank alvast. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik zou het erg jammer vinden als je ons hierdoor verlaat maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Wij hebben op dit moment helaas geen andere oplossing. Je kunt alleen wijzigen naar de bundels die op dit moment beschikbaar zijn. 

Hoi @olije! Voorheen was dit mogelijk maar nu is het aangepast omdat je dan weer terug kunt naar 7 euro per maand. Dan vervalt de inflatiecorrectie wat niet de bedoeling is. De initiale waarde wordt dus ook aangepast door de inflatiecorrectie waardoor je niet onder 7,19 euro kunt. Je kunt wel wijzigen naar 8,50 euro per maand. Hiermee krijg je 100 min/sms en 3000 MB.

Ik liep tegen hetzelfde aan. Te bizar voor woorden.

Jullie moeten nu een grote waarschuwing zetten bij het wijzigen van je bundel, je kan wel omhoog maar dan kan je niet meer terug naar je oude bundel!! Dat geldt voor iedereen met een bundel die over de jaargrens heen gaat.

Wijzig jullie computer systeem even zodat je altijd je bundel kan verlagen maar dat het bedrag niet lager wordt dan je oorspronkelijke bedrag. Dan is iedereen weer blij.

Reputatie 2
Badge +1

HI @PeterV bij het wijzigen van de bundels word dit uiteraard aangegeven. 

Helaas is dat laatste niet mogelijk, verlagen is enkel mogelijk zolang je niet onder de initiele waarde van het abonnement komt. Ook na de inflatiecorrectie. 

HI @PeterV bij het wijzigen van de bundels word dit uiteraard aangegeven. 

Helaas is dat laatste niet mogelijk, verlagen is enkel mogelijk zolang je niet onder de initiele waarde van het abonnement komt. Ook na de inflatiecorrectie. 

Ik heb gekeken bij extra uitleg maar daar wordt niet gezegd dat als je je bundel verhoogd je niet meer terug kan.

 

Met die laatste zin bedoel je waarschijnlijk “zolang je niet onder de initiële waarde van je abonnement verhoogd met de inflatiecorrectie komt” wat dus inhoudt dat je nooit terug kan want na een tijd wordt je abonnement altijd verhoogd.

 

Ik wil wel een paar dubbeltjes per maand meer betalen, kan je niet aan je baas vragen of hij het systeem kan wijzigen zodat dat mogelijk is?

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag Peter! Het staat in de huidige prijslijst van Ben. Hierin staat het volgende: Binnen de minimale contractperiode van een 24 maanden contract is het mogelijk om over te stappen naar een lagere bundel, mits het totale maandbedrag minimaal gelijk blijft aan het bedrag waarmee je je abonnement bent begonnen (bijv. belbundel omlaag, internetbundel omhoog). 

De reden dat je meestal niet meer terug kunt naar je oude bundels is omdat je akkoord gaat met de huidige bundels die we op dat moment aanbieden. Als je oude bundels niet meer beschikbaar zijn, kun je inderdaad ook niet meer terug. Daarnaast wijzigt je initiële waarde ook na de inflatiecorrectie. Dus als we je huidige bundels nog aanbieden en deze is toch goedkoper, kun je geen bundelwijziging doen om je vorige maandbedrag weer te krijgen. De inflatiecorrectie heeft dan namelijk geen zin als dit nog mogelijk zou zijn. Ik hoop dat ik je hiermee hebt kunnen helpen.

 

Mocht je toch vragen of opmerkingen hebben, sta ik voor je klaar!😊

Beste Merve,
ik weet dat jij hier ook niets aan kan doen.

mits het totale maandbedrag minimaal gelijk blijft aan het bedrag waarmee je je abonnement bent begonnen

En dat is in mijn geval zo, maar die omschrijving klopt dus niet. Het moet zijn:

mits het totale maandbedrag minimaal gelijk blijft aan het bedrag waarmee je je abonnement bent begonnen verhoogt met eventuele inflatie correctie.

 

Ik vindt het jammer wat Ben nu doet. Ik heb al jaren een contract en verleng steeds. Heb ervaring met youphone en simpel die trucjes uithalen zoals niet waarschuwen als je over je bundel heen gaat, of wel kunnen verhogen van je bundel, maar alleen aan begin van de maand. Heel flauw allemaal. Jullie deden dit niet en behandelde de klanten altijd netjes, tot nu toe.

Heel jammer.

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap dat je misschien een stapje extra verwacht omdat je al jaren klant bij mij bent. Ik wil je ook heel graag verder helpen. Zou je mij misschien een privébericht kunnen sturen met jouw mobiele nummer, geboortedatum postcode + huisnummer? Dan kijk ik graag of er iets mogelijk is.

Bijzonder dat jullie nu op de toer van “coulance” en “een extra stapje doen” gaan, terwijl je niet ingaat op de terechte opmerking van PeterV dat de uitleg gewoon niet klopt. 
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Abo voor 24 maanden afgesloten, met het idee dat ik de bundel tijdens vakanties (waarin ik meer data gebruik) kon ophogen en dan na de vakantie weer terug naar de oorspronkelijke bundel. Door de inflatie-aanpassing kan dat terug-naar- oorspronkelijke-bundel nu niet meer, omdat die bundel 16 cent minder kost als je hem “nieuw” afsluit.  
Ik snap best dat jullie iets wilden doen tegen mensen die de inflatiecorrectie omzeilden door op een bundel over te sluiten tegen het oude tarief, maar de enig juiste oplossing daarvoor ligt in het aanpassen van het systeem zodat je (mits de bundel nog bestaat) altijd terug kan naar je oorspronkelijke bundel tegen het tarief inclusief inflatie. Wat jullie nu doen is een verkapt onmogelijk maken van downgraden van een tijdelijk opgehoogde bundel. Waardoor het abo ineens helemaal niet meer zo aantrekkelijk scoort op flexibiliteit!
De manier waarop het nu in de prijslijst staat is slordig fout, en wekt dus hele verkeerde verwachtingen. 
Na afloop van mijn 24 maanden overweeg ik opnieuw alle andere aanbieders! 

Reputatie 2
Badge +1

Goedemiddag @karindewith ,

 

Ik snap dat deze wijziging niet bij iedereen in goede aarde valt. Dit is echter vanuit het bestuur een keus geweest sinds het nieuwe jaar. Dat maakt het in sommige situaties inderdaad moeilijk om terug te gaan naar de oorspronkelijke bundel, hier zullen we wat duidelijker over communiceren voor een ophoging van de bundel. Sorry als we daarmee je vertrouwen beschadigd hebben. 

Reageer