[ONDERHOUD AFGEROND] Ben app, Ik Ben pagina en website niet bereikbaar vanaf 07/12 20.00 uur

  • 7 December 2019
  • 27 reacties
  • 2244 keer bekeken

Update: de werkzaamheden duren langer dan verwacht. Hierdoor kunnen we alle systemen waaronder de Ben app, de Ik Ben pagina en de website pas tussen 8:00 en 9:00 op maandag 9 december vrijgeven. De verdere updates zullen via zowel dit topic als op de website plaatsvinden. Sorry voor het ongemak.

Update: helaas zijn de systemen nog niet vrijgegeven, sorry hiervoor. Wij hebben nu al een aantal verschillende indicatie’s gegeven welke wij niet zijn nagekomen door technische problemen. De verwachting is dat de onderhoud om 12.00 uur wordt afgerond ( met kans op uitloop). 

Update: 9 december 12.03: Door technische problemen worden de systemen naar verwachting 10 december 09.00 uur vrijgegeven. Nogmaals sorry voor het ongemak.

Update: 9 december 17:13: Om geen valse verwachtingen af te geven (ivm de complexiteit van de technische issues die we hebben ontdekt tijdens de werkzaamheden) willen we geen tijdstip binden aan wanneer we weer online zijn. Vooralsnog werken we er met man en macht aan om morgen zo vroeg als we kunnen online te zijn met zowel de systemen, Ben app, Ik Ben pagina, de website als al onze klantenservice kanalen. Excuses voor het ongemak. 

Update: 10 december 10.55: De technische storing is verholpen. De website, Ben app en de ik Ben pagina is weer beschikbaar! Dit betekent dat je zelf de pin/pukcode kunt opzoeken of de simkaart blokkeren via de Ben app of de Ik Ben pagina. Hou er rekening mee dat er mogelijk nog wel een vertraging zit in het doorvoeren van wijzigingen achter de schermen.
 

 

Van zaterdag 7 december 20:00 uur tot en met zondag 8 december 20:00 staat er groot onderhoud gepland voor onze systemen en website. Het onderhoud is nodig om de Ben app, de Ik Ben pagina en de website te updaten en om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk blijven werken voor onze klanten.

Als gevolg hiervan zijn de Ben app, de Ik Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf zaterdag 7 december 20:00 uur t/m zondag 8 december 20:00 uur. Ook zijn we hierdoor op zondag 8 december gesloten op onze Webcare kanalen (o.a. Facebook en Twitter) en de Chat. Vanaf maandag 8:00 zijn mijn collega’s er weer.

Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór zaterdag 20:00 uur te doen. Tot slot heeft het onderhoud natuurlijk geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.

Groeten van Nihad


27 reacties

Waarom duurt het onderhoud nu opeens tot morgenochtend 09:00? Was dit eerder bekend dan 20:00

IK heb een nieuwe puk code nodig maar het onderhoud wordt tot morgen verlengt

een drama kan niet eens naar mijn bankzaken omdat ik niet kan inloggen men vraagt nl via de app om toestemming  en dat lukt niet omdat mijn telefoon dooromstandigheden  een nieuwe puk moet aanvragen 

@Gebruikersnaam94 Hoi, het klopt dat dit inderdaad was aangegeven. Helaas zijn we tegen technische problemen aangelopen waardoor het niet lukt om de updates te voltooien. Achter de schermen is iedereen hard bezig om alles zo snel mogelijk live te krijgen. Het blijft natuurlijk niet fijn om zo lang uit de lucht te zijn, sorry hiervoor. 

 

Groeten van Nihad

@aadb Hoi Aad, het spijt me dat je hierdoor niet bij je codes kunt komen en hierdoor geen zaken kunt afhandelen die belangrijk zijn. Een pukcode bestaat uit een 8-cijferige reeks die niet gewijzigd kan worden. De puk dien je in te voeren als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingevoerd. Is dit het geval?  Als je met mij kan delen welke melding je krijgt, kan ik je de juiste weg ophelpen. 

Groeten van Nihad

Ik moet zeggen, mijn nummer zou vandaag overgaan op Ben, maar ik heb nu al spijt dat ik ben overgegaan. Elke keer word het met een uur verlengt, nu zelfs met 2 uur.

..

 

 

 

Ik moet een nieuwe puk code hebben maar kan Ben niet bereiken al 3 dagen lang niet  een onverkwikkelijke zaak waarde media in moet duiken .Ik ben onbereikbaar en kan ook een ander niet bereiken er kunnen

heel vervelende situaties ontstaan zo kan ik mijn bankzaken niet doen zowel  voor mij zelf als van een ander 

Wanneer volgt er daadwerkelijk duidelijkheid? Momenteel kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele data en ik kan nergens controleren hoe dit komt, zowel de app, de website als de klantenservice ligt er uit. Ik heb ook niet ontvangen of ik eventueel door mijn data heen ben. Wat kan ik doen?

Heel slecht dit, was ik maar NOOIT overgestapt op Ben, moet er nog aan beginnen en het werkt al niet.

Ze negeren je berichten gewoon op sociale media. Lezen maar niet reageren. Waardeloos.

Morgen ga ik overstappen naar Tele2.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag @Edwina! Wat ontzettend jammer dat wij zo een begin moeten maken. Sorry nogmaals hiervoor. Zodra het nummer is overgezet, zullen wij dit zeker goedmaken! 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @aadb! Zoals ik al in het vorige topic ook al had aangegeven, kun je mij gerust een privébericht  sturen. Ik doe graag mijn best voor jou! 

Meer informatie is echt wenselijk.

Nu is het zoeken in de community… en ook daar staat de mededeling niet bovenaan.

Dat zou zowel op de website van Ben als op de website van de community moeten ( en kunnen).

Enkel de mededeling ‘technische problemen’   geeft weinig vertrouwen.

  • Hoe komt het dat de site vorige week al een poos onbereikbaar was?
  • Dat er een heel weekend voor nodig is.. 
  • En dat de al verschoven deadline ( naar vandaag 12:00 uur)  wederom niet gehaald wordt?

Dat er hard aan een oplossing gewerkt wordt, dat geloof ik graag.

Maar dit lijkt een beetje op de NS… alsmaar wachten en geen duidelijke ( soms  zelfs onjuiste) informatie…

 

groet, Ad

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Stijne! Ik kan me voorstellen dat je graag het verbruik wilt bijhouden. Sorry dat dit nu nog niet kan maar maak je geen zorgen. Wij zullen je zoals gewoonlijk nog sms’jes versturen bij 80% en 100% verbruik. Zo kun je het tot morgen een beetje voor jezelf bijhouden. Alvast bedankt voor je geduld:blush:

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag @Arianashantee! Allereerst sorry voor het ongemak. Wij negeren jouw bericht zeker niet. In verband met de drukte kan het zo zijn dat je iets later een bericht krijgt. Heb je inmiddels al antwoord gekregen van mijn collega’s? 

Hoi @Stijne! Ik kan me voorstellen dat je graag het verbruik wilt bijhouden. Sorry dat dit nu nog niet kan maar maak je geen zorgen. Wij zullen je zoals gewoonlijk nog sms’jes versturen bij 80% en 100% verbruik. Zo kun je het tot morgen een beetje voor jezelf bijhouden. Alvast bedankt voor je geduld:blush:

Momenteel doet mijn mobiele data het helemaal

niet van het ene op het andere moment. Ik heb reeds geen sms ontvangen dat het op 80 of 100% zat. Wat kan ik doen naast het herstarten van mijn toestel?

Hi! I can’t use my data since yesterday night, I guess I reached the max and I cannot add any MB or dagpaas, because of the maintenance. Can someone help with? it’s really an uncomfortable situation. Thanks 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag @advk! Terechte vragen en begrijpelijk dat je meer informatie wilt over de vertraging. Helaas zijn wij tegen technische problemen aangelopen tijdens de onderhoud. Het is dus eerlijk gezegd misgegaan tijdens de onderhoud zelf. Voor grote onderhoud moet de website en de Ben app uit de lucht omdat het niet om kleine aanpassingen gaan maar nieuwe features op de website, app / Ik Ben en ook eigen systemen waarin we klantgegevens hebben zitten. De topic staat nu bovenaan en we zullen dit zo snel mogelijk op de voorpagina plaatsen. 

Reputatie 5
Badge +6

@Stijne Als je nog geen sms hebt ontvangen ga ik er van uit dat je nog voldoende MB’s hebt. Zou je ook de stappen via dit topic kunnen volgen. Ik hoor graag van je of het heeft gewerkt.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @giuv! Sorry for the inconvenience. The Ben account has unfortunately not yet been released. We expect this to be resolved tomorrow morning. I kindly ask you to be patient for a moment.

Thanks for the update! I hope tomorrow 9am everything will work again… 

Vrijdag zou mijn nummer overgaan van Youfone naar Ben. Aangezien ik zaterdag nog geen netwerk had, proberen te bellen, maar Ben was niet bereikbaar. Ik blijk een verkeerde simkaart toegestuurd te hebben gekregen. Nu vandaag weer dit. Al met al ben ik straks bijna 5 dagen niet bereikbaar. Ik baal hier enorm van en vind het onacceptabel!

Update: de werkzaamheden duren langer dan verwacht. Hierdoor kunnen we alle systemen waaronder de Ben app, de Ik Ben pagina en de website pas tussen 8:00 en 9:00 op maandag 9 december vrijgeven. De verdere updates zullen via zowel dit topic als op de website plaatsvinden. Sorry voor het ongemak.

Update: helaas zijn de systemen nog niet vrijgegeven, sorry hiervoor. Wij hebben nu al een aantal verschillende indicatie’s gegeven welke wij niet zijn nagekomen door technische problemen. De verwachting is dat de onderhoud om 12.00 uur wordt afgerond ( met kans op uitloop). 

Update: 9 december 12.03: Door technische problemen worden de systemen naar verwachting 10 december 09.00 uur vrijgegeven. Nogmaals sorry voor het ongemak.

Ben je op zoek naar je pukcode of wil je jouw simkaart blokkeren wegens diefstal? Stuur ons dan een privébericht met je BCSC nummer (die vindt je in de bankafschriften en begint met 1.5)

 

Van zaterdag 7 december 20:00 uur tot en met zondag 8 december 20:00 staat er groot onderhoud gepland voor onze systemen en website. Het onderhoud is nodig om de Ben app, de Ik Ben pagina en de website te updaten en om ervoor te zorgen dat deze zo goed mogelijk blijven werken voor onze klanten.

Als gevolg hiervan zijn de Ben app, de Ik Ben pagina en onze website niet bereikbaar vanaf zaterdag 7 december 20:00 uur t/m zondag 8 december 20:00 uur. Ook zijn we hierdoor op zondag 8 december gesloten op onze Webcare kanalen (o.a. Facebook en Twitter) en de Chat. Vanaf maandag 8:00 zijn mijn collega’s er weer.

Mocht je een MB Extra bundel nodig hebben of een wijziging willen aanbrengen aan je abonnement dan is het advies om dat vóór zaterdag 20:00 uur te doen. Tot slot heeft het onderhoud natuurlijk geen invloed op ons netwerk dus je bent gewoon bereikbaar met jouw Ben abonnement.

Groeten van Nihad

Lekke is dit weer. Moet woensdag naar zee. Telefoon zal vandaag geleverd worden maar zal nu wel ergens volgende week worden. Aflever adres kan ik ook niet meer wijzigen. Laatste keer abbenoment afsluiten bij jullie. Vakmannen bij jullie! #lekkergewerktpik

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen @MNoordhuizen! Ik kan me voorstellen dat dit geen leuke start is. Wij hopen dit goed te maken zodra alles weer werkt. 

Het lukt me nu al bijna een week niet om antwoord te krijgen op mijn vraag. Op Black Friday een Samsung Galaxy S10e met verlenging besteld. Geen toestel ontvangen en geen mail ontvangen over hoe het zit. Mag ik er vanuit gaan dat de verlenging geannuleerd is, wegens niet kunnen leveren van het toestel? (Op = Op). Ik heb namelijk nul/noppes/nada communicatie ontvangen hierover. Graag wil ik dit weten, zodat ik een ander toestel/abonnement/aanbieder kan gaan fixen. Alvast bedankt voor de reactie.

Reageer