[Info] Hoe werkt nummerbehoud?

  • 10 April 2019
  • 0 reacties
  • 2225 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Je kunt nummerbehoud aanvragen wanneer je bij mij een abonnement afsluit. Ik zorg dat je je telefoonnummer kunt gebruiken met je nieuwe abonnement bij mij. Achteraf kan je ook op elk moment nummerbehoud aanvragen. Het overzetten van je telefoonnummer is altijd gratis, maar soms kost het je toch geld. Hoe dat zit? Check het hieronder.

 

  •  Eind contract: Vraag je vanaf 120 dagen voor het einde van je huidige abonnement nummerbehoud aan? Dan ben je geen geld kwijt.
  •  Per direct: Vraag je langer dan 120 dagen voor het einde van je huidige abonnement nummerbehoud aan? Dan heb je twee keuzes:
  1.  Afkopen: Ik zeg het contract bij je huidige provider vroegtijdig voor je op. In dit geval moet je het abonnement afkopen. Net als het eventuele openstaande toestelkrediet. Ik kan daarin niets voor je betekenen. Daarom verloopt de communicatie hierover ook via je huidige provider.
  2.  Door laten lopen: In dit geval laat je je abonnement bij je huidige provider gewoon doorlopen. Je telefoonnummer zet je wel alvast over naar je abonnement bij mij. Bij je huidige provider krijg je een nieuw telefoonnummer. Houd er rekening mee dat je dan dubbele abonnementskosten betaalt. Bij mij en je andere provider.

 

Nummerbehoud aanvragen gaat als volgt:

 

Stap 1: nummerbehoud aanvragen

Nadat je je bestelling bij mij hebt afgerond, kom je terecht op de pagina waar je nummerbehoud kan aanvragen. Heb je deze pagina niet gezien? Geen paniek! Je kan altijd achteraf nog nummerbehoud aanvragen in Ik Ben of de Ik Ben app.

 

Stap 2: status bekijken

Zodra je ik aanvraag hebt ontvangen, vraag ik bij je huidige aanbieder je nummer aan. Binnen een paar werkdagen laat ik je weten of je aanvraag is goedgekeurd en per wanneer je nummer overgezet kan worden. Dit doe ik per e-mail en sms.

Komt de ingeplande overgangsdatum niet uit? In Ik Ben of de Ik Ben app kun je aangeven dat je je nummer op een andere datum wilt laten overzetten.

 

Het kan ook gebeuren dat je huidige aanbieder je aanvraag afkeurt. Uiteraard informeer ik je hier over en laat je weten waarom je aanvraag is afgewezen. Ook geef ik je tips wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je nummer toch wordt overgezet naar Ben.

 

Stap 3: dag van overstappen

Ik stuur je – dag voordat je nummer over wordt gezet – een sms om je hieraan te herinneren. De volgende dag zal je nummer worden overgezet. Dit gebeurt altijd tussen 8.30 en 17.30 uur.

 

Wees gerust: je bent niet lang onbereikbaar en offline. Wel is het belangrijk dat je Ben simkaart bij de hand houdt. Werkt de simkaart van je huidige aanbieder niet meer? Dan is het moment aangebroken om je Ben simkaart in mobiel te plaatsen.


0 reacties

Geen reactie

Reageer