[Info] Mijn nummerbehoud is afgewezen, wat nu?

  • 10 April 2019
  • 0 reacties
  • 1919 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Je hebt besloten om gezellig over te komen naar Ben. Superleuk! Je wil hierbij graag je eigen vertrouwde telefoonnummer houden en deze meenemen vanaf een andere provider. Geen probleem! Je kunt tijdens het bestellen een aanvraag voor nummerbehoud invullen. Ben neemt dan jouw telefoonnummer over en zal je huidige abonnement bij de andere provider voor je opzeggen. Appeltje eitje! Voor meer informatie over het invullen een aanvragen van nummerbehoud klik je hier.

 

Wat als mijn aanvraag word afgewezen?

Helaas gaat er soms wel eens wat mis waardoor een nummerbehoud verzoek wordt afgewezen. Hierover informeer ik je altijd via e-mail en sms. Super stom natuurlijk, maar waar een wil is een weg en in de meeste gevallen valt het gemakkelijk op te lossen waardoor je tóch je nummer mee kunt nemen. In dit topic geef ik uitleg over de verschillende redenen waarom nummerbehoud kan worden afgewezen en hoe dit opgelost kan worden:

 

Klantnummer is niet juist

Als er een verkeerd klantnummer is doorgegeven, dan neemt je huidige aanbieder het verzoek niet in behandeling. Ik adviseer in zo’n geval dan ook om op jee factuur te kijken of je daar het juiste klantnummer kunt vinden. Of je kunt contact opnemen met je huidige aanbieder om het juiste klantnummer te achterhalen.

Zodra je het juiste klantnummer weet, dan kun je dit hier doorgeven. Na ontvangst van de gegevens, vraag ik opnieuw je nummer aan.

 

Je hebt nog contractuele verplichting bij je huidige aanbieder

Als ik nummerbehoud indien en je huidige contract loopt nog langer dan 120 dagen, dan zal je huidige provider het verzoek afwijzen. Gelukkig heb ik hiervoor een oplossing! Op het moment dat je aanvraag om deze reden wordt afgewezen informeer ik je hierover via e-mail. Je kunt er dan voor kiezen dat ik op 120 dagen voor de einddatum van je contract opnieuw je mobiele nummer aanvraag.

In dit geval is het wel belangrijk om te weten dat je mogelijk een korte tijd dubbele abonnementskosten moet betalen. Dit betaal je zowel aan je huidige provider als aan Ben. Dit komt omdat ik altijd 120 dagen na het plaatsen van je Ben abonnement de simkaart activeer. In dit geval zal ik dat met het tijdelijke mobiele nummer. Deze staat op je simkaart vermeld.

 

Het nummer is niet bekend

Soms wijst je provider de aanvraag af omdat het telefoonnummer welke ik voor je aan hebt gevraagd niet bekend is. Wanneer dit het geval is, dan er is meestal per ongeluk een verkeerde provider geselecteerd tijdens het invoeren van de aanvraag. Gelukkig kun je dit gemakkelijk oplossen door opnieuw een aanvraag in te dienen. Mocht jou aanvraag om deze reden zijn afgewezen, dan laat ik je dit altijd via e-mail weten.

 

Er loopt al een verzoek voor nummerbehoud voor dit telefoonnummer

Er kan maar 1 verzoek voor nummerbehoud tegelijkertijd lopen. Op het moment dat jij nummerbehoud hebt aangevraagd bij bijvoorbeeld T-Mobile maar je besluit toch om een nieuw abonnement te nemen bij Ben dan moet eerste de bestelling en het nummerbehoud worden geannuleerd bij (in dit voorbeeld) T-Mobile. Als dit niet gebeurd zal het verzoek worden afgewezen door je huidige aanbieder. Je kunt in dat geval het beste contact opnemen met (in dit voorbeeld) T-Mobile zodat ze de aanvraag kunnen intrekken en vervolgens kun je een nieuw verzoek indienen.

 

Goed om te weten!

  •  Mocht je niet reageren op de e-mails of sms’jes die ik je heb gestuurd nadat je aanvraag nummerbehoud is afgewezen, dan zal ik - 120 na het plaatsen van de bestelling – jouw simkaart automatisch activeren met het mobiele nummer die op de houder van je Ben simkaart staat vermeld.
  •  Je kunt er ook altijd voor kiezen om je aanvraag nummerbehoud te annuleren en gebruik te gaan maken van het mobiele nummer die op de houder van je simkaart staat vermeld. Wil je dit? Dan kun je dit heel gemakkelijk regelen via deze pagina.

 

Met bovenstaande informatie kan het wijzigen van aanvraag niet mis gaan. Mocht je toch nog toch tegen problemen aanlopen of je krijgt een email met een andere afwijzing neem dan contact op met de klantenservice. Er kan dan worden meegekeken naar de aanvraag en samen tot een oplossing worden gekomen.

Ik wil je van harte welkom heten bij Ben en alvast heel veel plezier wensen met je nieuwe abonnement.


0 reacties

Geen reactie

Reageer