Skip to main content

Hi,

I took a 2 years Ben subscription (on 12/04/2024) and I requested to cancel my subscription within 14 days which is on today (26/04/2024) and I asked if I can port the number. Ben said yes, and sent me the below email,

Je hebt aangegeven je abonnement bij mij te willen annuleren. Voordat ik je abonnement kan stopzetten, wil ik graag weten wat je met je mobiele nummer wilt doen. Dit vraag ik omdat je mobiele nummer inmiddels is omgezet naar Ben. Je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  1. Ik kan je Ben abonnement per direct beëindigen. Je telefoonnummer komt hierbij te vervallen. Als je dit graag wilt, dan raad ik je aan om hierover contact op te nemen met mijn klantenservice
  2. Je kunt ervoor kiezen om met nummerbehoud over te stappen naar een andere mobiele aanbieder. Het is in dit geval belangrijk dat de nieuwe aanbieder bij de nummerbehoud aanvraag aangeeft dat je per direct mag overstappen. Het nummerbehoud verzoek zal vervolgens handmatig door mij worden goedgekeurd. Op het moment dat je mobiele nummer wordt overgezet naar je nieuwe aanbieder, stopt je Ben abonnement.


Zodra ik weet wat je met je mobiele nummer wilt doen, voer ik de annulering van je bestelling definitief door.

 

As soon as I got this email, I choose option 2 and requested my new service provider to request for number porting, but number porting rejected with below message,

Helaas is het nummerbehoud geweigerd door je huidige provider, neem contact met ze op om te kijken waarom dit zo is.

 

So I called and asked Ben, that as said, can you please accept number porting manually and cancel my subscription within the day so that I do not have to pay anything extra as I’m within 14 days. Ben said, since I have already applied for cancellation, I will not be charged extra and number porting can be done after cancellation is approved.

I’m not clear hear so I’m asking this questions here in this thread. As Ben said, can I still get the number porting approved and the subscription with Ben be cancelled without any charges as I applied for cancellation within 14 days?

 

Hi @saadsahibjan  I would like to ask you to call this (free) number 0800 - 02 31 263 or 0900 0401405 as soon as possible so that you can be helped. Unfortunately it is not possible to help you through the community.Sorry! 🌼


Reageer