Beantwoord

Alle ontvangen oproepen anoniem bij VoLTE

  • 3 November 2021
  • 4 reacties
  • 202 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 2 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb al contact gehad met de Ben Klantenservice en ze hebben al een melding aangemaakt om het uit te zoeken, maar ik was vooral even benieuwd of ik de enige ben of dat meer mensen er misschien last van hebben.

Ik heb een Xiaomi Mi 10 en bel sinds een aantal weken via VoLTE. Mijn toestel wordt officieel niet ondersteund, maar werkt daar prima mee. HD-kwaliteit, nog kunnen internetten terwijl je belt, werkt allemaal perfect.

Sinds dinsdag 2-11 is het echt zo, dat alle inkomende oproepen ‘anoniem’ zijn. Met andere woorden: ik zie dus niet meer wie mij belt. Zet ik de telefoon terug op 3G, dus VoLTE uit, dan werkt het wel gewoon goed. Mijn dochter zit bij T-Mobile (zelfde netwerk als Ben) en heeft ook een Xiaomi met VoLTE en daar werkt het nog prima.

Heeft iemand dit probleem toevallig ook?
Of andersom: is er nog iemand met een niet-ondersteunde telefoon waarop het nu nog wel gewoon goed werkt?

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 November 2021, 10:28

Bekijk origineel

4 reacties

Hi @RvdV 

Excuus voor de later reactie! Heb je dit probleem wellicht ondertussen al opgelost of ervaar je het nog steeds? 

Heb je de contacten al eens opnieuw geïmporteerd? Op deze pagina vind je hoe je dit kunt doen voor Android-toestellen. Wellicht werkt dit ook voor jou.

Als dit allemaal geen effect heeft gehad, dan zou ik graag willen weten welke softwareversie je op jouw Xiaomi hebt geïnstalleerd, dan kunnen we dit verder nakijken voor je.

Ik hoor het graag!

Hallo @David , bedankt voor je reactie.

Het is geen probleem met mijn telefoon/de contactenlijst. Het is echt dat er geen nummers meer binnenkomen als ik gebeld word terwijl ik VoLTE aan heb staan. Vanuit het netwerk komt er dan geen nummer meer mee (tenminste, zo lijkt het).

Het heeft weken prima gewerkt (zo lang is VoLTE er nog niet) maar sinds 2-11 gebeurde dit dus. Ik heb op of rond die dag geen update geïnstalleerd op mijn telefoon.

Ik heb versie 12.5.5 van MIUI erop staan, wat onderliggend Android 11 is.

Ik ben blijkbaar de enige met dit probleem en hoewel ik natuurlijk toegeef dat ik een toestel gebruik wat niet op jullie lijst van ondersteunde toestellen staat, werkte het allemaal perfect. Maar kunnen zien wie er belt is wel handig dus ik heb VoLTE uit moeten zetten. Net nog weer even getest natuurlijk, maar het probleem is er nog steeds.

Dus als je nog enig idee hebt of kunt nagaan of er aan jullie kant iets veranderd is, dan zou dat fijn zijn natuurlijk want het is fijn als het weer gewoon goed zou kunnen werken natuurlijk. Maar ik snap ook dat dit soort problemen heel lastig zijn. Dus dan moet er al iemand op jullie netwerkafdeling werken die weet van ‘o ja, in de nacht van 1 op 2-11 hebben wij dit en dat aangepast’, maar bij grotere bedrijven zoals Ben kan zoiets natuurlijk lastig te achterhalen zijn. Vooral als ik ook de enige ben met dit probleem…  :-)

 

Hi @RvdV 

Dank voor de reactie! 

Je bent op dit moment niet de enige, we hebben meer signalen ontvangen op ons netwerk. Op de Ben Community ben je de eerste die ik heb gezien met dit probleem, maar op de T-Mobile Community hebben we al wat meer meldingen ontvangen, dus het wordt op het moment al onderzocht.

Ik heb de info over jouw toestel doorgezet naar mijn collega's, zodat zij dit nader kunnen onderzoeken. 

Zodra er meer duidelijk is zal ik je dit natuurlijk ook gelijk laten weten. Als je in de tussentijd andere vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Hallo @David , signalen ontvangen op het netwerk lijkt me een goede zaak hoor :-)

 

Maar fijn dat ik niet de enige ben, dan is een oplossing waarschijnlijk vlakbij!

 

Ik link ook even naar het topic bij T-Mobile:

https://community.t-mobile.nl/mijn-toestel-of-tablet-561/nummerweergave-mobiel-335501

Reageer