[Info] Hoe kan ik mijn telefoonnummer doorschakelen?

  • 16 April 2019
  • 0 reacties
  • 5805 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

 

Soms is het handig om je telefoonnummer door te schakelen, bijvoorbeeld zodat jij maar 1 telefoon hoeft mee te nemen als je ergens naar toe gaat! In dit topic leg ik uit hoe jij je telefoonnummer kan doorschakelen en hoe je een doorschakeling weer kunt verwijderen.

 

Doorschakelservice aanzetten

Je kunt een doorschakeling activeren door een code in te voeren met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.

 

· Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)

· Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)

· Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)

· Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

 

Voorbeeld: Als je álle inkomende gesprekken wilt doorschakelen naar telefoonnummer 0612345678, toets je in: **21*+31612345678# en dan de beltoets. Je verwijdert alle doorschakelingen in één keer met code ##002#.

 

Doorschakelservice naar de voicemail

Wil je gesprekken doorschakelen naar je voicemail? Daarvoor is maar één code mogelijk:

· Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

 

Doorschakeltijd aanpassen

Dit is de tijd dat de telefoon overgaat voor het gesprek door de voicemail wordt overgenomen. Je kunt kiezen uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden. Het tijdsinterval is standaard ingesteld op 20 seconden.

 

Je doorschakeltijd aanpassen:

· Voer de volgende code in alsof je belt (zonder spaties):

· **61*+31624 je tiencijferige telefoonnummer *11* aantal seconden #

· Sluit af met de beltoets

· Bijvoorbeeld: **61*+316240612345678*11*25#

 

In sommige gevallen werkt ook “0031” in plaats van “+31”

 

Kosten

Het instellen van een doorschakeling kost niets. Als je wordt gebeld en het gesprek wordt doorgeschakeld, dan betaal je wel voor het gesprek vanaf jouw telefoon naar het telefoonnummer waarnaar je hebt doorgeschakeld. Dus: als je een doorschakeling instelt naar een niet-Nederlands telefoonnummer, gelden er aangepaste tarieven.


0 reacties

Geen reactie

Reageer