Sticky

Hoe kan ik mijn telefoonnummer doorschakelen?

• 16 april 2019
  • 0 reacties
  • 3619 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Soms is het handig om je telefoonnummer door te schakelen, bijvoorbeeld zodat jij maar 1 telefoon hoeft mee te nemen als je ergens naar toe gaat! In dit topic leg ik uit hoe jij je telefoonnummer kan doorschakelen en hoe je een doorschakeling weer kunt verwijderen.

Het doorschakelen van je telefoonnummer

Doorschakelen is eenvoudig, je schakelt je mobiele nummer door via het menu van je mobiele telefoon. Toets de code *21 in, gevolgd door het telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen en eindig met een #. Dit ziet er bijvoorbeeld als volgt uit: *210601234567# gevolgd door OK (of het groene hoorntje). Alle inkomende gesprekken worden nu automatisch naar dit nummer doorgeschakeld. Kijk voor meer informatie over doorschakelen ook in de handleiding van je mobiele telefoon. Er zitten geen extra kosten verbonden aan het doorschakelen van je telefoonnummer. Wordt er een inkomende oproep doorgeschakeld dan gaat dit van je belminuten af, net zoals dat jij zelf zou bellen. Je kunt er ook voor kiezen om jouw nummer te laten doorschakelen als je in gesprek bent of als je niet opneemt. Hier zijn verschillende code's voor:

Direct bij alle binnenkomende gesprekken: **21*[10 cijferige (mobiele) nummer]*
Als je in gesprek bent: **67*[10 cijferige (mobiele) nummer]*#
Als je niet opneemt: **61*[10 cijferige (mobiele) nummer]*#
Als jouw mobiele telefoon onbereikbaar is voor het netwerk van je aanbieder: **62*[10 cijferige (mobiele) nummer]#

Mijn nummer doorschakelen na een bepaalde tijd

Het kan natuurlijk ook voorkomen dat jij wil dat een inkomende oproep pas na een bepaalde tijd wordt doorgeschakeld. Bijvoorbeeld de huistelefoon, voor als je niet thuis bent. Ook dit is mogelijk! Om dit te kunnen doen toets je de code **002*[nummer]*11*[sec]# bij [nummer] vul je het nummer in dat je wil doorschakelen en bij [sec] vul je het aantal seconde in waarna het nummer moet worden doorgeschakeld.

Het verwijderen van een doorschakeling

Super handig al dat doorschakelen maar wat nu als je deze weer wil verwijderen? Dat is heel gemakkelijk, hiervoor hoef je met je simkaart enkel naar ##21# te bellen. Hiermee wordt de doorschakeling verwijderd van het netwerk. Wel is het belangrijk om na het doorvoeren van de code je mobiele telefoon even helemaal uit en weer aan te zetten zodat dit door je simkaart verwerkt kan worden.

Ik weet niet zeker of er een doorschakeling actief is

Mocht je nu niet zeker weten of er een doorschakeling actief is op jouw simkaart is dit met een simpele code te achterhalen. Als je naar *#21# te bellen krijg jij in je scherm een pop up te zien met daarop alle eventuele doorschakelingen. Heb je geen doorschakelingen actief staan? Dan zal er staan 'geen actieve doorschakelingen'

Het uitschakelen van doorschakelingen en blokkade's kun je ook doen met de code ##002#.

0 reacties

Geen reactie

Reageer