Ineens alle data opgemaakt zonder gebruik telefoon

  • 15 June 2019
  • 8 reacties
  • 562 keer bekeken

Hoi,
Hoe is het in Hemelsnaam mogelijk dat ik ineens door al mij data heen ben?
Gisteren kreeg ik een melding (die ik overigens nog nooit heb gekregen omdat ik een grote bundel heb) dat ik nog maar 20% van mijn bundel over heb.
Veervolgens ben ik aan het werk en heb ik mijn mobiel opgeborgen ergen laten liggen waarna ik na mijn shift zie dat alles ineens op is, en dat er al 5 euro en daarna 10 euro extra data is verbruikt. Alles staat gewoon uit, geen sluimerede apps of vreemde opdrachten tot bijwerken van apps.
Weet iemand bij BEN hoe dit zomaar mogelijk is? Ik vind dit heel erg vreemd.
Wat ook nog extra lastig is, is dat BEN niet te bereiken is tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:00 en ik dus maar een extra bundel moet kopen terwijl ik nog steeds niet begrijp hoe ik ineens 8000MB opgemaakt heb in 16 dagen.
Steve.

RicoK 3 maanden geleden

@klinkertje In elke telefoon, of dit nu een Android is of een iOS is, kun je zien in de instellingen welke app hoeveel data heeft verbruikt. Nadat je dit hebt uitgezocht kun je in ieder geval deze app blokkeren voor gebruik van mobiele data.

En, heb je WiFi assistentie aan staan? Dit betekent, dat apps gebruik kunnen en mogen maken van mobiele data in het geval de WiFi verbinding slecht is of weg vlt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Weet iemand bij BEN hoe dit zomaar mogelijk is? Ik vind dit heel erg vreemd.
Wat ook nog extra lastig is, is dat BEN niet te bereiken is tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:00 en ik dus maar een extra bundel moet kopen terwijl ik nog steeds niet begrijp hoe ik ineens 8000MB opgemaakt heb in 16 dagen.
Steve.

Heey Steve.

Nee, helaas weten ze niet bij Ben hoe dit mogelijk is. Vanwege privacyregels kunnen en mogen ze dat niet weten. Wat ze wel kunnen is tips geven wat betreft mogelijke aandachtspunten en ze weten hoeveel en wanneer.

Wat voor telefoon heb je?
Heb je een datalimiet via instellingen en/of een datamonitor app ingesteld?
Staat slimme netwerkwissel/wifi assistent uit bij wifi instellingen?
Staat MB pauze aan? Ik vrees van niet.

Alles draait om een stukje eigen verantwoordelijkheid en zo te lezen doe je dat al goed maar wellicht zijn er een paar puntjes die extra aandacht mogen hebben.
Controleer op je telefoon of, indien dat nog niet is gebeurd, je bij gegevensgebruik kunt vinden wat de boosdoener is.

Ik heb hetzelfde. De afgelopen paar maanden wordt elke keer data verbruikt via WIFI. Terwijl ik dat niet zelf doe. Vaak ook op tijden dat ik slaap ofzo. Het is al paar maanden het geval. Heb WIFI via Odido en als ik Ben bel verzijzen die me weer naar de WIFI vertrekker. Ondertussen krijg ik wel de rekening van Ben.

Vanacht heb ik WIFI uitgeschakeld en die wordt toch gebruikt. Op de telefoon is niet te vinden wie het gebruikt, alleen dat het gebeurt

Reputatie 2
Badge +1

Hi @klinkertje, bedankt voor je reactie onder dit topic!
Bedoel je dat je telefoon mobiele data verbruikt zonder dat je hier actief op zit?

Om dit te voorkomen kun je de gehele mobiele data uitschakelen in jouw toestel.

Vaak gebruiken apps op de achtergrond data, ook dit kun je per app uitschakelen zodat dit niet op de achtergrond ververst wordt. 

Hi, Ha er wordt mobiele date gebruikt. Kreeg al paar maanden bericht over dat het bijna op is. Heb verhoogd want dacht eerst dat het aan mij lag. Ik heb iemand aan de lijn gehad die zei dat ik Datamanager moet installeren, heb ik gedaan en daarop zie ik dat er via wifi iets gebeurd maar ook dat er data wordt afgeschreven.

Heb al apps verwijdered die dit kunnen veroorzaken door updates ofzo maar dat helpt niet.

Hoe kan ik mobiele data stopzetten? en kan ik dat dan weer makkelijk aanwetten als ik het nodig heb?

 

Liever heb ik natuurlijk dat het opgelost wordt. Het is echt iets van de laatste maanden. Ben al jaren bij Ben en heb nooit eerder problemen gehad

Reputatie 3

@klinkertje In elke telefoon, of dit nu een Android is of een iOS is, kun je zien in de instellingen welke app hoeveel data heeft verbruikt. Nadat je dit hebt uitgezocht kun je in ieder geval deze app blokkeren voor gebruik van mobiele data.

En, heb je WiFi assistentie aan staan? Dit betekent, dat apps gebruik kunnen en mogen maken van mobiele data in het geval de WiFi verbinding slecht is of weg vlt.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @klinkertje  Wat ontzettend balen van al die gebruikte MB's natuurlijk. Het lijkt erop dat jouw wifi signaal soms even of helemaal wegvalt en hierdoor springt jouw telefoon automatisch over naar je mobiele data zonder dat jij dit doorhebt. Mijn advies is om je mobiele data uit te zetten via de instellngen van je telefoon. Kijk ook hierboven nog even naar de tips van @RicoK  Wij zijn op werkdagen op Messenger. X en de chat via www.ben.nl/service/contact  gewoon te bereiken van 8.00 uur tot 21.00 uur. Dan weet je dit alvast voor de volgende keer. 😊

@klinkertje In elke telefoon, of dit nu een Android is of een iOS is, kun je zien in de instellingen welke app hoeveel data heeft verbruikt. Nadat je dit hebt uitgezocht kun je in ieder geval deze app blokkeren voor gebruik van mobiele data.

En, heb je WiFi assistentie aan staan? Dit betekent, dat apps gebruik kunnen en mogen maken van mobiele data in het geval de WiFi verbinding slecht is of weg vlt.

WIFI assistent staat niet aan, Heb telefoon in de nacht uitgehad en dan wordt geen data verbruikt, wel mijn WIFI (wat volgens mij ook niet mogelijk moet zijn)

Heb Ben al 2x gebeld en eerst werd geadviseerd om Datamanager te installeren zodat ik kon zien of er wat aktie is, die is er dus. 2e keer dat ik belde had ik iemand aan de lijn die zei dat het niet aan Ben lag maar dat ik de internet provider moest bellen hierover. Lig niet zozeer wakker van WIFI gebruik maar wel van die data want als het op is kan ik extra betalen

Reputatie 3

Omdat WiFi al weer een heel erg lange tijd geen bundel meer heeft, maar je onbeperkt van WiFi gebruik kunt maken hoef je je daar inderdaad geen enkele zorg om te hebben. Dat je telefoon desondanks wel gebruik maakt van mobiele data (4G/5G) is wel iets om uit te zoeken.

Heb je al gecheckt, zoals ik aangaf, welke app de meeste mobiele data verbruikt? Dan zou je die de toegang tot mobiele data moeten uitzetten. 

Reageer