Skip to main content
Vraag

kan mijn GESTOLEN MOBIEL niet blokkeren omdat... MIJN MOBIEL IS GESTOLEN!! Oelewappers!!!

• June 20, 2025
  • 1 reactie
  • 43 keer bekeken

als je zoekt op de standaard Ben site bij naar “mobiel gestolen” zoekt vind je dit artikel:

https://www.ben.nl/service/telefoon-garantie-simkaart/vervangende-simkaart/wat-moet-ik-doen-als-mijn-simkaarttelefoon

Om mijn sim te blokkeren moet ik inloggen op “ik ben” 

als ik wil inloggen op mijn laptop bij “ik ben”, moet ik een code invullen die per sms naar mijn GESTOLEN TELEFOON stuurt. Als ik die niet invul kan ik niet verder. Ik kan die stap ook niet overslaan.

Om uberhaupt te kunnen chatten met de helpdesk, moet je inloggen. en je raad het: ook daarvoor heb je een sms nodig die wordt gestuurd naar mijn GESTOLEN TELEFOON

oh! er is ook een 0800 nummer dat je kunt bellen.

Weet je waar vandaan je dit nummer niet kunt bellen? vanuit het BUITENLAND; je weet wel daar waar mijn TELEFOON IS GESTOLEN.

[edit] heb inmiddels het mobiele nummer gebeld in dit artikel:

en nu is het geregeld.

probeer ook eens deze zoekopdracht

"sim kaart blokkeren”

het dichtst bij is dit zoekresultaat met de titel "Blokkeren simkaart niet mogelijk”

https://www.ben.nl/ikben/simkaart-blokkeren--niet-beschikbaar

1 reactie

• Auteur
  • Ben op dreef
  • June 22, 2025

Het wordt nog leuker:

Ook bij het aanvragen en activeren van de simkaart kan je geen van deze opties gebruiken zonder dat een code ontvangt op je gestolen telefoon vanwege de 2 factor authentication. Is er nou echt niemand die kan nadenken bij ben? kan iemand mij uitleggen hoe je een simkaart kunt activeren als je op dat telefoonnummer (let op hè, de simkaart is nog niet geactiveerd) eerst een code moet ontvangen om de "extra beveiliging” in te stellen.

Aanvragen vervangende simkaart
Via Ik Ben of je Ben app kun je meteen een vervangende simkaart aanvragen. Na je aanvraag ontvang je je vervangende simkaart binnen 3 werkdagen met de post. Op die manier kun je snel weer gebruikmaken van je abonnement.

<link om nieuwe simkaart aan te vragen>  <<<<--- WERKT NIET VANWEGE 2FA

Vervangende simkaart activeren
Na ontvangst van je vervangende simkaart kun je deze activeren via "ik ben”. <<<--- WERKT NIET VANWEGE 2FA

Meer informatie vind je in de brief welke bij je vervangende simkaart is bijgevoegd.

Simkaart weer gevonden?
Mocht je je simkaart weer hebben gevonden? Dan kun je deze weer laten activeren via de <link naar ben klantenservice>.<<<<--- WERKT NIET VANWEGE 2FA

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Dit e-mailadres gebruik ik alleen om e-mails te verzenden en niet om vragen te beantwoorden. Heb je een vraag voor mij? Ga dan naar ben.nl/service  <<<<--- WERKT NIET VANWEGE 2FA