Nl alert meldingen niet ontvangen

  • 3 December 2018
  • 6 reacties
  • 708 keer bekeken

Beste Ben, Sinds de overstap maar Ben helaas geen nood meldingen meer ontvangen op een Moto G4 plus toestel. Toestel is vlgs de Website correct ingesteld. Is er een oplossing mogelijk?

6 reacties

Mijn vrouw en ik, beiden BEN SIM only abonnement, beiden een iPhone X (2018) laatste softwareversie iOS 12.1 geïnstalleerd en actief, beiden correct ingesteld voor iPhone volgens NLAlert website, telefoons AAN, geluid AAN, beiden GEEN controlebericht ontvangen 3 dec 2018 !!! Wat doen we verkeerd of is het toch zo dat iPhone X hiervoor NIET GESCHIKT is??? Wie kan dit voor mij oplossen?
Reputatie 5
Badge +9
Heb je jouw toestel na het wijzigen al eens opnieuw opgestart?

Beste Romy, verhaal hierboven is nog steeds zo. Ik ontvang geen Nl alert meldingen op mijn iPhone iOS 12 met Ben Sim only abonnement. Mijn vrouw idem dito. Ook niet controleberichten in juni en vandaag 2 dec. De instellingen zijn meermaals gecontroleerd zelfs in de Apple winkel. Toestel is intussen meermaals opnieuw gestart. Andere pushberichten komen wel binnen. En ik ben blijkbaar niet de enige met een Ben abonnement die dit probleem heeft. Waarom pakt niemand dit op????

Reputatie 5
Badge +9

Hi Frank. Vanuit Ben zou je wel deze meldingen moeten ontvangen. Aan de hand van dit topic heb ik een NL alert topic geopend. Ik wil je adviseren contact op te nemen met ‘Informatie Rijksoverheid’ via www.rijksoverheid.nl/contact. Je kunt ook bellen naar 1400 op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur (lokaal tarief).

Hi Romy, dank voor de reactie en goed dat het NL alert topic er is, daar staat exact en duidelijk beschreven hoe het ingesteld moet worden en hoe het zou moeten werken. Op mijn iPhone en meerdere gebruikers werkt het dus helaas niet ondanks de instelling van Noodmeldingen!!

Intussen vond ik op https://web.archive.org/web/20121106235335/http://instelhulp.nlalert.nl/apple het volgende:

Apple iPhone

Apple iPhone

Apple ondersteunt op dit moment in Nederland/Europa nog niet de techniek van NL-Alert (cell broadcast). Wij zijn hierover in gesprek met Apple. Apple is van plan om NL-Alert in de toekomst te ondersteunen.

Zwaar balen natuurlijk, schaf je een degelijke (en dure) telefoon aan en die mist zoiets essentieels!!!

Reputatie 5
Badge +9

Hey Frank, bedankt voor je reactie en goed dat je nog op onderzoek uit bent gegaan. Zeker balen dat dit (nog niet) wordt ondersteund. Ik maak zelf ook gebruik van Apple (iPhone XR) en ik heb de melding wel kunnen ontvangen. Misschien dat het inmiddels om enkele uitvoeringen gaat? Mocht dat zo zijn, zou dat wel betekenen dat er vooruitgang zit in de zaak!

Reageer