Beantwoord

Nummerbehoud Sympac / KPN

  • 23 January 2018
  • 10 reacties
  • 1888 keer bekeken

Net als enkele andere vragen hier op het forum gaat mijn nummerbehoud van een zakelijk KPN contract naar Ben sim-only niet goed. Ik kwam hier pas achter toen ik zelf belde, want ik had nog helemaal geen bericht van afkeuring ontvangen.

De service aanbieder blijkt Sympac te zijn. Ik heb net gebeld en de medewerker verwees mij terug naar KPN. Ik vond dit erg klant-onvriendelijk. De medewerker heeft opnieuw een aanvraag gedaan bij KPN want ze kon Sympac niet vinden in haar systeem.

Uit de andere topics maak ik op dat opnieuw KPN selecteren geen zin heeft. Ik wil graag dat het nummerbehoud alsnog in orde gemaakt wordt. De gegevens kan ik in een persoonlijk bericht delen.
icon

Beste antwoord door Angelique 23 January 2018, 13:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Joldert_boersma, het spijt mij om te lezen dat je een onprettig gevoel hebt overgehouden aan het contact via de telefonische klantenservice. Begrijpelijk is dat jij wil dat je zo snel mogelijk gebruik mag gaan maken van je eigen nummer bij ons. Daar ga ik jou bij helpen!

In het heb ik de mogelijkheid om de provider aan te passen naar Sympac. Bij de aanvraag kan ik een wensdatum invullen. Normaliter mag je met een opzegtermijn van één maand overstappen, tenzij je een goedkeuring hebt van Sympac om eerder te mogen overstappen. Als het laatste van toepassing is, dan zou ik dat graag van je willen horen. Dan dien ik de aanvraag vandaag nog voor je in. Laat je het mij weten?

P.S. Je hoeft jouw gegevens niet naar ons door te sturen. Omdat jouw account op het forum gekoppeld is aan jouw persoonlijke Ik Ben pagina kan ik direct al actie ondernemen 🙂
Hoi @Angelique,

Dank je wel voor je reactie. In de brief van KPN staat dat het nummer is vrijgegeven per 24-01-2018. Heb je nog meer gegevens nodig? Ik had inmiddels ook al een DM gestuurd naar de Ben Moderators met alle details.
P.S. Je hoeft jouw gegevens niet naar ons door te sturen. Omdat jouw account op het forum gekoppeld is aan jouw persoonlijke Ik Ben pagina kan ik direct al actie ondernemen :)

Hier had ik natuurlijk weer overheen gelezen in mijn haast... 😉
Reputatie 6
Badge +8
Heel erg bedankt voor de informatie, Joldert. Ik heb een verzoek bij Sympac ingediend met de vraag of wij aanstaande vrijdag jouw nummer al mogen overnemen. Wij hebben namelijk wel wat uren/dagen nodig om alle gegevens van netwerk naar netwerk over te zetten. Binnen enkele uren zou je een mailtje moeten ontvangen met een antwoord op het verzoek. Ik zal duimen dat het een goedkeuring is en jij voor het weekend nog gebruik mag gaan maken van je Ben abonnement!

P.S. Je hoeft jouw gegevens niet naar ons door te sturen. Omdat jouw account op het forum gekoppeld is aan jouw persoonlijke Ik Ben pagina kan ik direct al actie ondernemen :)
Hier had ik natuurlijk weer overheen gelezen in mijn haast... ;)


Geen enkel probleem. Dit kan de beste overkomen!

Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust!
Reputatie 6
Badge +8
We hebben al snel een reactie ontvangen van Sympac! Zij geven aan dat het opgegeven klantnummer bij de bestelling onjuist is. Ik zie dan ook een simkaartnummer in plaats van een klantnummer staan. Zou je het klantnummer van Sympac kunnen opzoeken en versturen in een privébericht? Dan pas ik het klantnummer voor je aan en dienen we opnieuw het verzoek in.
Dat is al snel. Bij het aanvragen van nummerbehoud had ik nog geen klantnummer. Ik zal dit nummer via een privébericht sturen. Moet de aanvraag helemaal aangepast worden of alleen het klantnummer? Als de ingangsdatum dan ook gelijk op 1-2-2018 gezet kan worden ben ik helemaal gelukkig.
Reputatie 6
Badge +8
Nogmaals bedankt voor de informatie. Ik had enkel het klantnummer nodig van Sympac om de aanvraag opnieuw in te dienen. De rest van de gegevens kan ik vinden in het systeem. Op jouw verzoek heb ik de wensdatum ook verplaatst naar 1 februari. Gezien de snelheid van het eerste verzoek verwacht ik dat wij beide binnen enkele uren worden geinformeerd of de aanvraag is goedgekeurd. Ik ga alvast duimen! 😉
Reputatie 6
Badge +8
Goed nieuws! Sympac heeft je aanvraag voor nummerbehoud goedgekeurd. Het overzetten van je mobiele nummer is gepland op 01-02-2018. Per e-mail heb je hiervan een bevestiging gekregen. Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Voor nu wens ik je een prettige dag toe.

Ik ben MTM van een bedrijf die gebruikmaakt van SYNPAC. Tot op heden maakt BEN nog de fout als er een nummer overgenomen moet worden van SYMPAC.

Ze geven aan dat het klantnummer te kort is? We hebben dit klantnummer al zolang ik daar werk en is het nooit een probleem geweest bij andere providers als ze een nummer moeten importeren.

Uiteindelijk is het ze toch gelukt. Waarom het nu wel is gelukt weet ik niet. Ik hoop dat de volgende meer suc6 heeft en dat het dan in een keer goed gaat.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @MTM_Frank bedankt voor het delen van je eigen ervaringen met nummerportering vanuit Sympac. 

Fijn ook dat het uiteindelijk gelukt is.

Reageer