Skip to main content

Hallo,

Mijn inkomende oproepen zijn opeens allemaal ‘Onbekend’. Niet eens het nummer wordt weergegeven. Ik zie dat jullie een sim-kaart een zetje kunnen geven in de juiste richting. Zouden jullie dat voor mij willen doen?

Ik heb sindskort ook het probleem dat alle oproepen/bellers als onbekend worden weergegeven. Ze bellen echter niet anoniem. 


Goedemorgen @annoho @degeneraal,

Bedankt voor jullie bericht hier op de Community! 

Dit bericht hebben we vaker ontvangen en we zijn ook al druk bezig om te achterhalen waar dit door komt. Het probleem is niet op te lossen met behulp van een andere simkaart, een “zetje” van de huidige simkaart of iets anders.

Wat jullie nog kunnen proberen is om de contacten te importeren. Op deze pagina vind je hoe je dit kunt doen voor Android-toestellen.

Als dit niet werkt dan ervaren jullie het probleem wat we aan het onderzoeken zijn en dan zou ik graag van jullie het volgende willen weten:

  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Van welke telefoon maak je gebruik?
  • Welke softwareversie draait er op jouw toestel?

Dan kunnen we dit ook meenemen in ons onderzoek en het hopelijk snel oplossen!


Hoi,

Als iemand uit mijn contactenlijst mij belt wordt deze persoon weergegeven als 'onbekend'. Dit gebeurt bij al mijn contacten en de personen zelf bellen niet als anoniem, dus het probleem ligt bij mijn telefoon. Hoe kan dit opgelost worden?
Ik heb een OnePlus Nord C5. Ik heb de telefoon nog niet heel lang, maar eerder deed nummerweergave het wel en heb naar mijn idee geen instellingen veranderd. 
Mijn nummer wordt bij anderen ook niet als onbekend weergegeven.


Oeps!!! Ook ik zie opeens alleen nog maar ‘onbekende bellers’. Ik las dat een reset bij Ben mijn probleem op kan lossen. Het is onduidleijk vanaf welk moment ik niet meer wie mij belt.

Mijn telefoontoestel is een Fairphone 3.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
 


@josje_rietbroek @IE85 

Om dit probleem centraal te houden heb ik jullie losse topics even gebundeld in dit topic, aangezien dit over hetzelfde gaat. Zo heb ik alle nodige info gelijk bij de hand en kunnen we elkaar goed op de hoogte houden!

Zouden jullie kunnen kijken naar het bericht wat ik hierboven heb geplaatst? Daar staat al info in over dit probleem en ook welke informatie ik eventueel nog van jullie nodig heb.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!


Beste David,

Bedankt voor het samen voegen van onze berichten!

Al mijn contacten zijn al gekoppeld aan mijn Google account en er staan geen nummer sop mijn simkaart.

Ik ervaar dit probleem sinds 2 november 2021. Mijn Fairphone 3 draait op softwareversie Android 10

Groetjes


Hallo,

Alle binnenkomende oproepen hebben een “onbekend nummber”, ongeachet wie belt. Er staat altijd 'onbekend nummer', ook als mensen vanuit mijn contactenlijst bellen.
Ik heb al van alles geprobeerd (telefoon opnieuw opgestart, geprobeerd te resetten) maar er verandert nog niks. Ik zie in de andere posts dat een “sim restart” nodig is. 

Kunnen jullie me helpen? 

Groeten, 

Sara 


@IE85 

Bedankt voor de terugkoppeling, dit kan ik weer doorzetten naar mijn collega’s die hier druk mee bezig zijn. Zodra ik iets meer weet dan laat ik het in dit topic direct weten!

@sara.butkovic 

Ik heb ook jouw bericht hier even toegevoegd, aangezien dit om hetzelfde probleem gaat. Zou je mijn eerste bericht in dit topic kunnen lezen en de gevraagde info hier kunnen delen? Dan kan ik dit meenemen en dan komen we hopelijk snel achter de oorzaak én oplossing!


Hi @David

Ik heb dit probleem al voor ongeveer twee weken en ik heb ook een Fairphone3 met de android 10 versie. 

Sara 


Beste @David 

ik heb deze problemen zeker al 1,5 week. 

ik heb een OnePlus Nord C5 en mijn toestel draait op Android 11 

Groetjes, Josje 


@sara.butkovic @josje_rietbroek 

Bedankt voor de informatie! Dit heb ik gelijk doorgespeeld naar mijn collega’s die dit onderzoek op zich hebben genomen. Ik hoop spoedig goed nieuws te hebben en dat deel ik dan natuurlijk ook direct in dit topic!


Hallo,

 

Sinds ik mijn abbonement verlengt heb zijn alle nummers die mij bellen onbekend, terwijl dit vaste contacten zijn.

Zouden jullie die kunnen verhelpen? Het is erg lastig om niet te weten wie er belt en niet terug te kunnen bellen omdat ze gemarkeerd staan als onbekend.

Alvast bedankt


@David goedemorgen, het importeren van de contacten lost niks op. Ik heb dit probleem nu ruim 2 weken en ik heb een Fairphone3 op Android10. Net als @sara.butkovic


Sinds deze maand heb ik hetzelfde probleem. Ik begrijp dat jullie de instellingen van de sim-kaart kunnen resetten waardoor het weer zou moeten werken?


@David : Ik heb ook een Fairphone 3, deze draait op Android 10. Net als de anderen in deze topic.

Dit probleem is ontstaan tussen 1 en 3 november. Vanaf 3 november kreeg ik opeens nummers als ‘Onbekend’ te zien.

Lijkt alsof het direct gelieerd is aan Fairphone. Nog nooit eerder dit probleem gehad en ik ben al jaren klant. Zelf geen aanpassingen gedaan.


@degeneraal @David @josje_rietbroekZou dit het zijn: https://forum.fairphone.com/t/contacten-bellen-als-onbekend-2021/77938


 @Cela @Takayasu 

Ik heb jullie berichten vanuit het andere topic toegevoegd aan dit topic, omdat dit (hoogst waarschijnlijk) over hetzelfde probleem gaat. Zouden jullie de gevraagde info uit mijn eerste bericht door kunnen spelen?

@annoho @degeneraal 

Bedankt voor de informatie! Het topic lijkt inderdaad over hetzelfde probleem te gaan, alleen hebben we het probleem ook bij andere merken geconstateerd, zoals bijvoorbeeld in dit topic ook OnePlus-gebruikers zijn met dit probleem.

 

Voor alle lezers: Zouden jullie mij via een privébericht via mijn profiel jullie 06-nummer toe kunnen sturen? Dan kan ik dit doorspelen aan onze specialisten die dit aan het onderzoeken zijn. Alvast bedankt voor de moeite!


@David Zojuist je een privé-bericht gestuurd.

Verder heb ik zojuist de laatste systeemsoftware gedownload, maar het probleem bestaat desondanks nog steeds (heb het getest).


@David @degeneraal

Bij mij is het probleem opgelost!

Ik heb de laatste systeemupdate van Fairphone uitgevoerd en daarnaast het volgende:

Eerst:

 

Systeeminstellingen

Netwerk en Internet

Mobiel netwerk

Geavanceerd

Geoptimaliseerde 4G LTE-modus > uitschakelen.

Dan:

 

Open telefoon-app

Drie-stipjes-menu aantikken

Instellingen

Gespreksaccounts

Selecteer je SIM-kaart

Bellen via wifi > Uit


Bedankt voor het delen @annoho !
Ik weet zeker dat anderen hier wat aan hebben mochten ze dit probleem ervaren! 


Hi all,

Even voor de zekerheid: Ik ben jullie zeker niet vergeten! Mijn collega’s zijn nog altijd druk bezig met het onderzoek en maken hier gestaag vordering in. Wanneer ik een update heb zal ik het laten weten!

 

@annoho

Bedankt voor deze tijdelijke oplossing! Om op dit moment je inkomende oproepen weer een naam te geven is dit zeker een goed alternatief. :thumbsup: Ondertussen gaan wij door met de fix, zodat je én kunt bellen over WiFi en 4G én namen bij je nummers te zien krijgt.

 

Ik houd jullie op de hoogte!


@David @degeneraal

Bij mij is het probleem opgelost!

Ik heb de laatste systeemupdate van Fairphone uitgevoerd en daarnaast het volgende:

Eerst:

 

Systeeminstellingen

Netwerk en Internet

Mobiel netwerk

Geavanceerd

Geoptimaliseerde 4G LTE-modus > uitschakelen.

Dan:

 

Open telefoon-app

Drie-stipjes-menu aantikken

Instellingen

Gespreksaccounts

Selecteer je SIM-kaart

Bellen via wifi > Uit

Ik had hetzelfde probleem met mijn Fairphone 3, dit heeft bij mij geholpen, bedankt voor het delen!


Wat fijn dat het heeft geholpen. Ik wens je een mooie dag:blush:


Hallo allemaal,

Ik ben precies bovenstaande problemen. En waarschijnlijk ook op hetzelfde moment begonnen. Ik heb een fairphone 3 en dus ook Ben. 

De beschreven oplossing over het uitzetten van het geoptimaliseerde 4G netwerk heeft gelukkig geholpen. Maar, dit lijkt me een tijdelijke oplossing? Ik zou graag deze functie weer willen inschakelen.  @David , zijn er verdere updates over dit probleem en mogelijke oplossingen? Ik zie dat de laatste berichten hierover ongeveer een maand oud zijn.. 

 

Ik hoor graag meer! :)

Rosa

 


Hi Rosa en andere lezers,

Op het moment zijn we nog steeds druk bezig met de oplossing van het probleem, het ligt allemaal wat gecompliceerd, maar we blijven hard aan het werk!

In de tussentijd kun je de tijdelijke oplossing van annoho uitvoeren, zodat je in ieder geval weer bekende oproepen ontvangt.

Zodra ik nieuws heb laat ik het weten!

 


Reageer