Beantwoord

Geen toegang tot het netwerk

  • 11 March 2020
  • 10 reacties
  • 757 keer bekeken

Beste lezende,

 

Ik heb al sinds een week problemen met mijn toestel. Alle functies van de simkaart functioneren niet (bellen, sms, data). Echter heb ik eerder een kruistest gedaan, waarbij de oude simkaart in een ander toestel ook niet functioneerde. Nu heb ik de nieuwe simkaart ontvangen en geinstalleerd (en geactiveerd), echter ik krijg wanneer ik probeer te bellen nog steeds de melding dat ik geen toegang heb tot het netwerk. Ik heb weer een kruistest gedaan met zowel een werkende simkaart in mijn telefoon (werkte niet) als de nieuwe simkaart in een andere telefoon (dit werkte). Ik vermoed dat er dus een instelling in de telefoon verkeerd staat, maar zou zelf niet weten waar het aan kan liggen.

Alvast bedankt,

MvG, Quintus

icon

Beste antwoord door QuintusvanGessel 17 March 2020, 13:43

Bekijk origineel

10 reacties

Update: Na het verwijderen van de cache-partitie werkt bellen weer, draadloos internet echter niet.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Quintus. Fijn om te lezen dat je een oplossing hebt kunnen vinden! Wij bieden enkel mobiel internet aan. Voor problemen met de modem kun je het beste even contact opnemen met jouw provider. Mocht je via je mobiel geen verbinding kunnen krijgen en op andere apparaten wel kun je het beste even klikken op 'vergeet netwerk’ in jouw toestel en hem opnieuw installeren!

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde mobiel internet wat nog niet werkte. Wifi-verbinding werkt wel en staat idd redelijk los van wat jullie doen...

Reputatie 5
Badge +9

Hi Quintus. Ai, sorry dat ik je niet begreep! Goed dat je hier nog even op terug bent gekomen. Kun je deze stappen eens volgen en mij de uitkomst laten weten? 

Beste Romy,

 

Ik heb zo goed als mogelijk de stappen gevolgd, ik heb de telefoon opnieuw opgestart, de mobiel internet instellingen gecheckt (hij staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden)). MB pauze staat aan, maar ik heb in mijn ben gekeken en heb nog praktisch alle data over (het werkt niet, dus dan kan je het ook niet gebruiken...). Helaas is het herstellen van de internet niet echt gelukt. Mijn toestel (s5 mini) staat niet in de lijst. Ik heb geprobeerd met instructies van de s6 alsnog handmatig het netwerk van ben in te stellen, maar dat is niet gelukt (de instellingen waren vergelijkbaar, maar na het instellen werkte het mobiel internet alsnog niet.

Ik heb (voor dit alles) al een kruistest gedaan met de simkaart, en op de andere telefoon werkte hij. Ik heb ook nog een andere simkaart waarvan ik weet dat hij werkt in mijn telefoon gezet, deze werkte in mijn telefoon ook niet.

Ik hoop dat u hier iets mee kan, alvast enorm bedankt voor het helpen.

MvG, Quintus

 

edit: ik zag dat ik het vergeten was aan te geven, maar er was geen storing te vinden op de dekkingskaart.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Quintus! Je geeft aan dat de simkaart wel in een ander toestel werkt. Het lijkt erop dat het probleem aan het toestel ligt. Omdat wij de Samsung S5 niet in het assortiment hadden, staat het niet vermeld in het lijstje. Ik adviseer je om via de volgende link nogmaals de internetinstellingen handmatig in te stellen.

Beste Merve,

Ik heb geprobeerd onder netwerkoperators te zoeken naar alle beschikbare netwerken, en dan het ben netwerk te selecteren. Hij geeft hier de foutmelding “Geselecteerd netwerk (ben NL) niet beschikbaar” wanneer ik probeer met het netwerk van ben te verbinden. Ik snap dat dit waarschijnlijk aan het toestel ligt, maar weet zelf ook niet meer wat ik er verder aan kan doen. Ik heb al een fabrieksreset gedaan, in de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Het vreemde is dat hij af en toe lijkt te werken (het icoontje van mobiel internet verschijnt) maar dat valt dan bijna direct weer weg.

Ik weet niet of er nog andere stappen zijn die ik kan volgen om dit te proberen oplossen, want het toestel functioneert voor mij verder prima, en ik zou hem dus niet graag vervangen vanwege iets dat op een software-fout lijkt.

Al bedankt voor de hulpvaardige reacties,

Quintus


edit: ik heb nog wat meer getest, en het ene moment kan ik wel bellen, en het andere moment niet. Het lijkt soms random te werken, om daarna het grootste deel van de tijd het niet te doen

Reputatie 5
Badge +9

Hi Quintis, bedankt voor de terugkoppeling. Wat onhandig dat het probleem oplossen zo stoef verloopt. Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar je toestel wilt omruilen. Kun je contact zoeken met Samsung om te kijken of dit probleem bij hen bekend is en of er al een oplossing voor bestaat? 

Ik heb contact opgenomen met samsung, zij geven aan dat als de fabrieksreset het niet oplost, het hardware is, wat gezien de leeftijd betekent dat de telefoon total loss is. In ieder geval bedankt voor de hulp, hiermee is het topic denk ik klaar.

Reputatie 5
Badge +6

Fijn in ieder geval dat je nu weet waar het aan ligt. Graag gedaan namens mijn collega Romy. Ik wens je een prettige dag verder:blush:

Reageer