Mogelijk de simkaart even reseaten (even er uithalen en er opnieuw indoen)
Mocht dat niet werken, dan denk ik dat je simkaart niet meer ok is en dat je een vervangende simkaart moet aanvragen.
Onder abonnement | simkaart, kun je een vervangende simkaart aanvragen of neem contact op met de klantenservice van Ben.
Ik ga het even proberen, dank je wel!
Hoi @myppe! Is het nog gelukt met de tip van @RemcoH?
Hoi @Merve,
De simkaart resetten werkte niet. Ik heb hem ook nog geprobeerd in een andere telefoon en daaruit bleek dat ik nog steeds niet te bereiken was.
Inmiddels heb ik contact met Ben gehad en ik krijg een nieuwe simkaart. De medewerkster van Ben vertelde mij dat deze klacht de afgelopen week veel binnenkwam en dat ze er 1 grote zaak van gingen maken om te kijken waar het vandaan komt.
Ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe simkaart. Wat wel apart is, is dat ik vanavond opeens toch een telefoontje van mijn man kreeg! Morgen ga ik onderzoeken of anderen mij ook weer kunnen bellen, dat zou betekenen dat het probleem op magische wijze is opgelost..
Groetjes, Myppe
Hi @myppe,
Dat klopt inderdaad. Heb je nog kunnen testen of je nu wel gesprekken ontvangt?
Anders wachten we inderdaad de vervangende simkaart even af.
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem als hier beschreven. Hoe is dit afgelopen, moest de simkaart vervangen worden?
Hoi @johancvaneijk! Vervelend dat je hier ook tegenaan loopt. Wij hebben hier geen reactie meer op gehad. Vermoedelijk heeft een nieuwe simkaart goed gewerkt. Heb je een nieuwe simkaart nodig? Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via de Ben app of via de Ik Ben pagina. Kom je er niet uit? Help ik je uiteraard ook gewoon verder.
Ik doe nog maar eens een poging alvorens ik mijn Ben abonnement uit frustratie echt ga opzeggen:
Zowel een jaar geleden, als een half jaar en ook nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik in België ben(daar kom ik vaak vanwege mijn werk) kan ik NIET gebeld worden, maar ik kan WEL bellen en kan WEL internetten.
Een jaar geleden werd het probleem na een paar dagen vanzelf opgelost. Een half jaar geleden werd het snel opgelost doordat een medewerker van de klantenservice iets 'goed’ kon zetten in de instellingen. Als ik me goed herinner stonden alle inkomende gesprekken bij roaming geblokkeerd.
Afgelopen week en ook vandaag dus weer hetzelfde probleem. 2x de klantenservice gebeld. De eerste keer werd mij verteld dat bellen via 4g was uitgeschakelde, het nu weer zou moeten werken, niet dus….. Opnieuw de klantenservice gebeld waarbij een andere medewerker mij vertelde dat ik een ander netwerk moest proberen. En inderdaad, er was 1 netwerk, BASE, waarop ik wel bereikbaar was. Het gekke is echter dat ik vaak eerst wel bereikbaar ben, op alle netwerken, en dat er later opeens een blokkade van inkomende gesprekken optreedt.
Zelf merk je niet dat je niet bereikbaar bent en heb je dus geen idee dat je niet gebeld kan worden. Keer op keer op zoek moeten naar een netwerk dat wel werkt schiet ook niet op.
Iemand van Ben misschien nog een oplossing?