Beantwoord

Bellen via wifi met Pixel 4a

• 29 July 2022
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo, ik heb een Google Pixel 4a. Het lukt me niet om wifibellen in te stellen voor mijn Ben.nl simkaart. Die optie verschijnt niet in de instellingen op mijn telefoon. Ik heb ook een Vodafone simkaart in mijn telelfoon, en daarmee werkt het prima. Dus de Pixel 4a kan het wel. Enkel lijkt het voor de Ben.nl simkaart niet te werken. Wat moet ik doen om het werkend te krijgen? Ik las elders dat iemand met een Pixel 6 Pro het wel voor elkaar kreeg (https://community.ben.nl/overige-merken-38/google-pixel-6-pro-en-vowifi-23587). Zou het ook op mijn Pixel 4a aangezet kunnen worden?

Bij T-Mobile wordt het ook ondersteund lijkt het: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/topic/bellen/bellen-via-wifi-vowifi/device/google/pixel-4

icon

Beste antwoord door Shaira 1 August 2022, 09:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hi @LoekV,
Bedankt voor het openen van dit topic en goed dat je al wat research gedaan hebt.

Ik help je daar graag verder bij.

Zou je mij in een privébericht jouw verzoek, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?

Hoi Shaira, bedankt. Ik heb je een privébericht gestuurd.

Even een terugkoppeling. Helaas is het gebleken dat Ben het niet ondersteunt als ik er ook een e-sim kaart bij heb. Ik had het met Vodafone geprobeerd, en dat werkte wel prima. Aangezien Ben nog geen e-sim heeft, zal ik helaas over moeten stappen naar een andere provider voor nu. Hopelijk dat Ben in de toekomst wel de combinatie met e-sim kan ondersteunen voor de Pixel 4a.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @LoekV! Wat jammer dat je er geen gebruik van kan maken. Wel fijn dat het nu duidelijk is geworden. Op dit moment bieden wij inderdaad geen e-sim. Wellicht in de toekomst wel. Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag. Ik wens je een mooie dag!

Update: Eerst dacht ik dat het niet werkte enkel als de Vodafone e-sim geactiveerd was. Maar nu heb ik de e-sim verwijderd, en zit er alleen een Ben fysieke simkaart in de telefoon. Helaas werkt het op deze manier echter nog steeds niet…   Nog steeds geen optie zichtbaar om wifibellen (en ook niet bellen via 4G) in te stellen. Zou dit wel mogelijk moeten zijn, of ook niet?

Reputatie 1

Hoi @LoekV!  Ik kan jouw gegevens helaas niet vinden. Zou je mij opnieuw een privebericht kunnen sturen? Dan kijk ik snel of wifibellen aanstaat bij jou. 

Ik ben inmiddels overgestapt op T-Mobile, en alles werkt prima nu. Ik kan nu wifi-bellen in combinatie met een Vodafone e-sim. Hopelijk gaat Ben dit ook snel ondersteunen. Toch bedankt iedereen hier voor het meedenken.

Reputatie 1
Badge +1

Hi @LoekV , fijn dat het nu wel werkt!
Ik zal intern inderdaad even onderzoeken waarom dit bij Ben niet het geval was.

Fijne dag verder toegewenst! 

Reageer