Beantwoord

FTMSC betalingen blokkeren

  • 1 November 2017
  • 7 reacties
  • 1320 keer bekeken

Ik kan niet vinden hoe ik FTMSC betalingen (en mogelijk andere betalingen van derden via factuur) blokkeer via ik Ben. Bij My T-mobile heb je een instellingen-paneel waar je dat soort dingen preventief kan uitzetten/blokkeren, maar bij Ben lijkt zoiets niet aanwezig. Is FTMSC blokkeren überhaupt mogelijk?
icon

Beste antwoord door Rox 1 November 2017, 14:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Dat is een hele goede vraag LouisD! Om te beginnen heb ik de titel van je topic iets aangepast zodat het voor andere bezoekers duidelijk is waar je vraag over gaat, en ik heb je topic naar het juiste subforum verplaatst om het forum netjes en overzichtelijk te houden. In onze huisregels kun je nalezen waar je topic en de titel aan moet voldoen. De reden waarom jij deze diensten niet kunt blokkeren is omdat deze niet worden ondersteund door jouw Ben simkaart, je kunt hier geen gebruik van maken ;)

Ah super! Is er een overzicht van betalingen van derden via factuur die wel/niet ondersteund worden? Dit ivm eerdere ervaringen met onverwachte kosten die ik liever niet herhaal.
Reputatie 7
Badge +7
Ben biedt helemaal geen ondersteuning aan voor betalen via de simkaart, wel is het zo dat jij extra kosten kunt maken door deel te nemen aan bijvoorbeeld betaalde sms diensten. Door mee te doen aan een prijsvraag of te stemmen in een TV programma. Wel is het zo dat dit staat geblokkeerd op Ben simkaarten en er alleen handmatig afgehaald kan worden via de klantenservice op het verzoek van de klant. Dit omdat er in het verleden veel mensen zijn geweest die zich onbewust hebben aangemeld voor dure sms abonnement, dit alles dus om onze klanten te beschermen 😉.

Verder kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht voor het bellen naar een betaald telefoonnummer (0900,0909,0906), het versturen van een MMS bericht en voor het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer.

Klopt dit antwoord nog steeds?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi! Begrijpelijk dat je dit wilt weten. Er is wel iets nieuws bijgekomen. Je kunt aankopen in de Play Store/Appstore afrekenen via je Ben factuur. Zo kun je zonder credit card of andere betaalmethodes apps, boeken en nog veel meer aanschaffen. De kosten worden op je volgende Ben factuur in rekening gebracht. Ik hanteer hierbij een limiet van €70 per aankoop en €250 per maand om je te beschermen tegen fraude en onbedoelde aankopen.

In het begin van de week had ik de optie om te betalen met sim maar nu staat er dat ik een klant van ben moet zijn om dat te gebruiken terwijl ik gewoon een klant ben

Reputatie 5
Badge +6

Hoi! Wat vreemd dat het niet is gelukt. Heb je het nogmaals geprobeerd? 

Reageer