Skip to main content
Vraag

kan eSIM niet activeren

  • November 6, 2025
  • 1 reactie
  • 19 keer bekeken

Tijdens het overzetten van de gegevens van mijn iPhone SE naar mijn nieuwe iPhone 17 is er wat misgegaan. Volgens de Apple diagnostische app Cellular Diagnostics is er een probleem met de activering van de eSIM.


Het gevolg is dat ik niet meer kan bellen, niet met mijn nieuwe telefoon en ook niet met mijn oude telefoon.


Op de site https://www.ben.nl/ikben/instellingen/simkaart staat Let op: je moet je eSIM activeren  via https://www.ben.nl/ikben/valideren-esimkaart/activeren.
Maar omdat ik ook geen SMS ontvang kan ik de eSIM niet activeren.
Of ik moet bellen met de klantenservice, wat ook niet kan want ik kan niet bellen.
Ook kan ik de vraag stellen via het Contactformulieren en dan krijg ik binnen 3 werkdagen een reactie.

Dit schiet ook niet echt op.


Hoe nu snel tot een oplossing komen?

1 reactie

  • Auteur
  • Ben op dreef
  • November 6, 2025
Helaas krijg ik nog steeds de melding op mijn telefoon 'eSIM kan niet worden geactiveerd’ 
 
De onderstaande stappen heb ik gevolgd
1. Ik heb op mijn oude telefoon de SIM verwijderd
2. Instellingen > Mobile netwerk > verwijder sim
3. En ik heb het SIM kaartje uit het toestel gehaald
 
Daarna heb ik op mijn nieuwe telefoon de volgende stappen doorlopen;

Stappenplan iOS (iPhone):

  1. Open de instellingen op je iPhone en ga naar “Mobiel netwerk”.
  2. Kies “Voeg eSIM toe” -> “Gebruik QR-code” -> 
En toen dat niet werkte onderstaande stappen;

Stappenplan iOS (iPhone):

  1. Open de instellingen op je iPhone en ga naar “Mobiel netwerk”.
  2. Kies “Voeg eSIM toe” -> “Gebruik QR-code” -> “Voeg info handmatig in”.
  3. Kopieer en plak de volgende code in het veld “SM-DP+ adres
  4. Kopieer en plak in het veld "Activeringscode"
  5. de verificatiecode voor de activatie van je eSIM
  6. Tik in het activeer eSIM scherm op “Ga door”.
Ook heb ik mijn telefoon tussendoor uitgezet
Instellingen > Algemeen > Zet uit
 
En ik heb de aanwezige SIM van mijn nieuwe toestel verwijderd
Instellingen > Mobile netwerk > verwijder sim
 
Dus ik kan nog steeds niet bellen!
 
Graag hoor ik van jullie!