Sticky

Mijn nieuwe simkaart werkt niet

• 16 april 2019
  • 0 reacties
  • 452 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Hoe je je simkaart werkend krijgt, hangt van de situatie af.

Nieuw abonnement zonder nummerbehoud Je simkaart wordt binnen 24 uur na aflevering van je simkaartpakket automatisch geactiveerd. Je hoeft hiervoor niets te doen. Wel is het raadzaam om af en toe je telefoon opnieuw op te starten om verbinding te laten maken met het netwerk.

Nieuw abonnement met nummerbehoud Je simkaart wordt geactiveerd nadat je nummer overgezet is naar je Ben simkaart. Je krijgt van Ben een mail op welke dag je nummer overgezet wordt. Nummeroverzetting duurt ongeveer vier uur. Op de dag zelf krijg je ook een mail wanneer je simkaart actief is. Verder zul je ook een sms ontvangen dat het nummer daadwerkelijk is overgezet. Daarna hoef je je toestel alleen even te herstarten om verbinding te maken met het netwerk.

Nieuwe simkaart bij contractverlenging Heb je bij een contractverlenging met een telefoon een simkaart van Ben gekregen? In dat geval kan je die nieuwe simkaart op je Ik Ben pagina activeren of via de klantenservice. Als je oude simkaart past in je nieuwe telefoon, dan ben je niet verplicht je nieuwe simkaart te activeren.

Nieuwe simkaart besteld via de Ik Ben of klantenservice Als je zelf een nieuwe simkaart hebt besteld, dan kan je die activeren op je Ik Ben pagina of via de klantenservice. Let op: als je een nieuwe simkaart hebt besteld omdat je je vorige simkaart bent kwijtgeraakt, dan is je aansluiting geblokkeerd. Na het activeren van je simkaart, moet je via de klantenservice nog je aansluiting laten deblokkeren.

Geen nieuwe simkaart maar simkaart doet het opeens niet meer Als je simkaart spontaan niet meer herkend wordt door je telefoon, dan kan dat twee oorzaken hebben: - De simkaartlezer van je telefoon is defect. - Je simkaart is defect. Heb je je simkaart bijgeknipt of laten bijknippen, dan kan dat ten koste gaan van de werking van je simkaart. Vraag daarom altijd een nieuwe simkaart aan als je een nieuw toestel hebt. Wordt je simkaart wel herkend maar heb je geen verbinding of netwerk, dan heeft het een andere oorzaak. Kijk in dit topic wat je kan doen. Als je simkaart niet wordt herkend, dan kan je het beste een kruistest doen om erachter te komen of de oorzaak bij je simkaart of toestel ligt.

0 reacties

Geen reactie

Reageer