Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend

  • 1 December 2021
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Hallo,

Sinds al een maandje wordt mijn simkaart niet herkend. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart werkt mijn 4g weer voor een minuutje of 10 en daarna krijg ik weer de melding “simkaart niet herkend”. Hoe kan ik dit oplossen?

mvg,

Jochem

icon

Beste antwoord door Dave 2 December 2021, 10:59

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi @jochemloonstra,

Dat is behoorlijk onhandig natuurlijk! 

Heb je al eens een kruistest uitgevoerd? Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa. Op die manier weet je eigenlijk vrijwel direct of het aan de simkaart of telefoon ligt.

Als een andere simkaart het wel goed doet in jouw telefoon, maar jouw sim in de andere telefoon nog steeds niet, dan ligt het aan de simkaart. Je kunt dan makkelijk en snel via Ik Ben een nieuwe simkaart bestellen.

Mocht jouw simkaart het echter goed doen in de andere telefoon en de andere simkaart niet goed in jouw toestel, dan kunnen we stellen dat het aan de telefoon ligt. In dat geval zal het toestel ter reparatie moeten worden aangeboden. Hopelijk blijkt dit niet nodig te zijn!

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en hopelijk kunnen we de oorzaak snel achterhalen!

Reageer