Skip to main content
Antwoord

Simkaart wordt niet herkend in Sony Xperia

  • October 26, 2019
  • 7 reacties
  • 889 keer bekeken

  • Ben goed bezig

Ik heb een tweedehands Sony Xperia gekocht omdat mijn oude telefoon kwijtgeraakt is.

 

De oude simkaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd bij Ben.

 

De nieuwe simkaart heb ik geactiveerd, dit is correct gebeurd en bevestigd per mail.

 

De simkaart heb ik correct in het toestel geplaatst, echter hoe vaak ik het toestel ook opnieuw opstart, hij blijft de melding geven “Geen SIM-kaart, alleen noodoproepen”.

 

Het is een Xperia M4.

Beste antwoord door Romy

Het kan zijn dat er een simlock op het toestel zit, misschien kun je contact opnemen met de verkoper van welke provider dit apparaat komt. Vaak kun je de simlock kosteloos er vanaf laten halen op afstand!

7 reacties

Romy
Ben de beste
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-moderator
  • October 30, 2019

Hi! Jeetje, dat is echt balen. Heb je jouw simkaart al eens uitgeprobeerd in een ander toestel ter controle?


  • Auteur
  • Ben goed bezig
  • October 30, 2019

Ik heb geen ander toestel beschikbaar. Ik kan inmiddels al bijna twee weken niet bellen. Erg vervelend. De rekeningen lopen door ondertussen.


  • Auteur
  • Ben goed bezig
  • October 30, 2019

Kan het zijn dat op de een of andere manier mijn oude simkaart actief is en de nieuwe inactief/geblokkeerd? Kan het zijn dat de verkeerde simkaart op geblokkeerd staat?


  • Auteur
  • Ben goed bezig
  • October 30, 2019

Ik durf niet zomaar met iemand anders zijn telefoon de simkaart te wisselen. Bang dat daarmee dingen in de knoei raken, telefoonnummers van mij op zijn telefoon en zijn nummers op de mijne, zulke dingen.

 

Dus ik ben op zoek naar een heel goedkoop telefoontje om de simkaart mee te testen. Maar daar ga ik geen tientjes aan uitgeven.


Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 1, 2019

Hoi Jarno! Ik heb het voor je nagekeken. Echter kan ik geen reden hiervoor vinden. De simkaart zou moeten werken. Er staan ook geen blokkades op. Hierdoor is het van belang om een kruistest te doen. Ik vermoed namelijk dat het een simlock toestel is. 


  • Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 3, 2019

Ik heb de kans gehad de simkaart in een andere telefoon te testen, en inderdaad, dan werkt hij wel. Het probleem zat dus inderdaad in de telefoon. Bedankt voor je reactie en het nakijken!

En helaas voor mij, kan ik dus weer een nieuwe telefoon aanschaffen…


Romy
Ben de beste
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-moderator
  • Antwoord
  • November 5, 2019

Het kan zijn dat er een simlock op het toestel zit, misschien kun je contact opnemen met de verkoper van welke provider dit apparaat komt. Vaak kun je de simlock kosteloos er vanaf laten halen op afstand!