Skip to main content

sinds 25 juni staat mijn data verbruik op 7014 MB en daarna wordt er niks meer afgehaald en kan ook niet meer zien wat ik per dag verbuik, heel lastig want je weet niet hoeveel je nog over hebt, zelfs online staat het zo.

Heb mijn telefoon al opnieuw opgestart, de app er opnieuw opgezet, vliegtuig modus aan en uit maar niks helpt.

Telefonisch zijn jullie niet te bereiken en via facebook krijg ik ook geen antwoord

Wanneer wordt dit opgelost en kan ik het weer zien.

Hi Superhildaatje & alle andere slachtoffers,

Ook ik heb uiteindelijk de app opnieuw geïnstalleerd etc. Dankzij Google AI & Apple Support kon ik het netjes afronden (was voor mij voor het eerst), maar het mocht niet baten….. Wel heb ik via ‘feedback’-optie in de app nogmaals het probleem en de gehele ondernomen stappenplan voorgeschoteld (had ook al een contactformulier vol geschreven) & aangekaart dat ik mogelijke kosten zorgelijk en bezwaarlijk zou vinden. Via App Store vond ik een mailadres van de ontwikkelaar van BEN-app. Ook aan die het hele relaas voorgeschoteld en mogelijke kosten hierdoor verhaald worden bij de klant ???? Zucht

Werkt het bij u nu wel nu de nieuwe maand isbegonnen, bij mij niet terwijl ik er gebruik van heb gemaakt. 

Werkt het bij u nu wel nu de nieuwe maand isbegonnen, bij mij niet terwijl ik er gebruik van heb gemaakt. 

BHet is hetzelfde voor mij

Nee, Hilda(?)

ik heb mijn nieuwe maandelijkse bundel inderdaad ontvangen en het staat genoteerd op de teller. Maar overzicht dataverbruik blijft ‘bevroren’ zowel in de app als op de Ben-website in ‘Ik Ben’.

WACHT: HOERA, Ben heeft het opgelost! Zowel in de app als in ‘Ik Ben’ op hun website  Bedankt Ben! (Zo 1-2-3 kan ik nog geen nadelige financiële gevolgen ontdekken voor de klant, maar dat weten we pas zeker na 15/07.)

Als u nog tijd/energie heeft voor meer info:

Na een hoop gegoogel ben ik gaan begrijpen dat ons dataverbruik in eerste instantie geregistreerd wordt op de simkaart. Ben maakt geregeld een digitale connectie met de simkaart om de door ons verbruikte data op te halen en passen dan de stand van dataverbruik aan in het overzicht van de app. Dus, de vraag is: wordt ons verbruik niet geregistreerd op onze simkaart OF heeft Ben een ‘bug’ om een connectie te maken met onze simkaart. Zolang dit niet wordt opgelost door Ben, blijft de teller van dataverbruik bevroren. Helaas!

Mijn advies blijft: plaats niet alleen een post op Ben Community (google maar eens naar de functiebeschrijving van Moderator) maar geef de melding van huidige situatie ook door:

• via ‘Contactformulier’ (zie ben.nl), geef een volledig verslag (de storing, ondernomen stappen, soort telefoon, klantnr. en maak melding van de gevolgen/zorgen voor u). Je ontvangt dan een bevestigingsmail met case-nr. (Klantenservice);

• via optie ‘Geef Feedback’ in de Ben-app → Instellingen (scrol naar beneden), bedoeld voor het functioneren van de app zelf, melding maken van de storing, evt. wat dat voor u betekent (IT-afdeling?);

• Tip: doe melding bij allestoringen.nl, vul in zoekvenster ‘ben’ en tik op optieknop ‘mobiel internet’; er is nl  sprake van een storing ook al heeft men bereik. Zolang klanten dat niet doen, staat Ben nationaal te boek als ‘geen actuele priblemen’. En die is er wel;

• Zelf, heb ik ook een mail gestuurd naar moederbedrijf Odido Netherlands BV want zij staan in de App Store genoteerd als ‘ontwikkelaar’; daar vond ik hun mailadres  

Reageer