Beantwoord

De notificaties per e-mail belanden steevast in mijn Spam-folder

  • 5 February 2024
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 3

De notificaties van een nieuw bericht, persoonlijk bericht of een markering als antwoord belanden bij mij steevast in de spam-folder van mijn Gmail, waardoor ik regelmatig vrij laat reageer.

Wat heb ik hier zelf aan gedaan? Ik heb elke e-mail, omdat ik redelijk actief ben, ontvang ik er meerdere, gemarkeerd als ‘in orde’ en verplaatst naar mijn Inbox.

Wat kan ik er verder nog aan doen? Dat weet ik zo niet.

Wat zou Ben er aan kunnen doen? Ik denk dat het aan de zijde van Ben ligt, waardoor Gmail de e-mails van Ben categoriseert als zijnde spam. Willen jullie eens bij jullie IT-Afdeling navragen of een instelling aan jullie zijde kan worden gewijzigd, waardoor de e-mail notificaties gewoon in mijn Postvak In belanden?

icon

Beste antwoord door Fatima 15 February 2024, 15:43

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Herkenbaar @RicoK gebeurt bij mij ook. Notificaties staan bij mij zoveel mogelijk uit. Lekker rustig in de tent. 😁😉👍

Op een ander forum kwam dat ook voor. Ook daar was het een melding(en) voor een interne afdeling van de provider

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Friesian  Dat alles de spambox ingaat hoort niet natuurlijk! Goed dat je navraagt wat we hier aan kunnen doen. Je kan dit proberen:

 

  • Voeg nieuws@ben.nl toe aan de lijst van de veilige afzenders.
  • Sleep de e-mail naar de inbox.
Reputatie 4
Badge +4

HoiHoi @Fatima

Mijn advies is om even de vraag terug te lezen van @RicoK  en daarop te antwoorden, misschien ook handig om even bij de genoemde afdeling actie te ondernemen. 👍🙂

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK  Ik zie nu pas jouw bericht excuus! Zou jij eerst willen kijken of hetgeen ik verstuurd heb werkt bij jouw Ben e-mails? Zo niet, hoor ik dit graag van je. Ik kan dan verder navragen of onze technische afdeling ideeen heeft om dit probleem verder in de toekomst te voorkomen.

Reputatie 3

@Fatima Bedankt voor je reactie. Ik weet niet precies wat je bedoelt met ‘hetgeen je verstuurd hebt’, maar alle notificaties van nieuwe berichten in de Ben Community belanden in mijn Spam Folder.

Wél heb ik gisteravond eens Gmail online opgestart/geopend, omdat je daar toch wel meer mogelijkheden lijkt te hebben dan in/via de Gmail App. In Gmail Online heb ik de laatste, zoals die van jou, in de Spam folder terecht gekomen notificaties aangemerkt als ‘Niet-Spam’. Misschien kan spam als niet-spam alleen online als zodanig worden aangemerkt.

Ik wacht de volgende notificatie meldingen af…

NB De reguliere e-mails van Ben, zoals nieuws, de factuurmelding, ontvang ik wel in mijn Postvak In. Dit gezegd hebbende denk ik daardoor toch, dat het ligt aan de zijde van Ben met een instelling in de notificatie-mails.

 

@Friesian Bedankt voor bericht 😉

Reputatie 5
Badge +6

Hi @RicoK! Je kunt proberen om spammarkering op te heffen. Via de volgende link vindt je een aantal stappen hoe je dit kunt doen. Link: https://support.google.com/mail/answer/1366858#mailbomb

Reputatie 3

Dag @Merve, ondanks dat ik alle notificaties steevast niet als spam markeer belanden deze, zoals de notificatie van jouw bericht, nog altijd in de spamfolder. 

Hierdoor denk ik dan ook, dat de actie bij Ben ligt 😕

Reputatie 4
Badge +4

Hierdoor denk ik dan ook, dat de actie bij Ben ligt 😕

+1 👍 @RicoK

Ik ga daar al vanaf het begin vanuit.

Reputatie 4
Badge +1

Wij gaan het verder uitzoeken en komen hier zeker nog op terug! @Friesian  @RicoK 

Reageer