Skip to main content
Antwoord

Heb eSIM nodig, kan niet inloggen in Ben account

• November 6, 2025
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Ik ben verhuisd naar zuid-amerika. 

Ik kan niet meer inloggen in mijn ben account. Als ik een verzoek doe voor bijv wachtwoord vergeten, of nieuw account aanmaken, dan staat er dat er een email verzonden is.

Ik heb al mijn emailadressen bekeken en zie geen email. Ik vermoed dat het gegaan is naar aan oud mailadres waar ik geen toegang meer tot heb. 

De reden dat ik in mijn

ben account wil, is dat ik eSIM nodig heb (ik heb een nieuw toestel aangeschaft die alleen met eSIM werkt). 

Een email sturen werkt niet, want er is geen klantenservice emailadres bekend, alleen een contactformulier, die alleen werkt als je kan inloggen (wat dus niet kan). Ik ben bereid me op wat voor manier dat ook te identificeren indien nodig. 

Vandaar mijn vraag hier op dit forum: Hoe krijg ik toegang tot het Ben account van mijn telefoonnummer, zodat ik mijn eSIM gegevens kan opvragen? 
I

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@jaylatam,

Bedankt voor je bericht.

Het is niet mogelijk een eSIM te activeren in het buitenland.

Mijn excuses voor het bericht waar er is aangegeven dat het activeren van een eSIM mogelijk is in het buitenland, wat voor verwarring heeft gezorgd.

Mocht je vragen hebben of tegen wat aan zitten, verneem ik graag van je.

Lieve groeten,

Steyanie

3 reacties

• Auteur
  • Ben op dreef
  • November 6, 2025

Ik ben inmiddels iets verder.

Ik kan nu wel inloggen in de Ben omgeving.

Heb daar de QR code gevonden voor de eSIM en deze gescand met mijn nieuwe telefoon. (Ik zit in het buitenland)

het eSIM profiel is toegevoegd, maar het blijft hangen op “activeren”.

Ik zag een forum bericht van een Ben Moderator van 4 maanden geleden dat eSIM activeren in het buitenland nu wel kan sinds kort.

Dus wat kan er mis zijn?

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hoi ​@jaylatam,

Bedankt voor je bericht.

Het is niet mogelijk een eSIM te activeren in het buitenland.

Mijn excuses voor het bericht waar er is aangegeven dat het activeren van een eSIM mogelijk is in het buitenland, wat voor verwarring heeft gezorgd.

Mocht je vragen hebben of tegen wat aan zitten, verneem ik graag van je.

Lieve groeten,

Steyanie

• Auteur
  • Ben op dreef
  • November 6, 2025

Update!

Het is gelukt!

Ik belde de klantenservice en na een reeks controle vragen werd de eSIM op afstand geactiveerd!