Skip to main content
Antwoord

Maritieme kosten (kosten buiten bundel) ondanks MB pauze

• November 8, 2025
  • 5 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik ben onlangs met de boot naar Engeland gegaan, en toen kreeg ik de factuur voor die maand en daar stonden maritieme kosten in, vermeld als “kosten buiten bundel”. Ik heb MB Pauze aanstaan op mijn Ben account, wat mij zou moeten beschermen tegen kosten buiten mijn bundel. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice, en deze kosten zouden retour worden gestort binnen 3 dagen, maar dit is tot op heden niet gebeurd. Wanneer kan ik dit bedrag terugverwachten?

Beste antwoord door Bottlefriend

MB pauze helpt alleen tegen kosten buiten de bundel binnen de EU.

https://www.ben.nl/service/jouw-abonnement-ik-ben/mb-pauze/wat-mb-pauze

Maritiem is buiten EU, klacht gaat dus normaliter niet werken, hoop voor je dat ze coulant zijn.

5 reacties

• Ben goed bezig
  • Antwoord
  • November 9, 2025

MB pauze helpt alleen tegen kosten buiten de bundel binnen de EU.

https://www.ben.nl/service/jouw-abonnement-ik-ben/mb-pauze/wat-mb-pauze

Maritiem is buiten EU, klacht gaat dus normaliter niet werken, hoop voor je dat ze coulant zijn.

• Auteur
  • Ben op dreef
  • November 10, 2025

Bedankt voor je reactie! Vooral raar dat mij word toegezegd dat het bedrag binnen 3 dagen op mijn rekening zou komen te staan, en dit vervolgens niet gebeurd. Ik heb onderzoek gedaan en recent heeft KPN een service aangekondigd die je wel actief tegen deze kosten beschermt. Ik probeer nog een keer contact op te nemen met Ben (deze community lijkt niet zo actief te zijn), ik wacht nog een week af of het geld teruggestort gaat worden, en anders ga ik naar KPN. Het voelt nu alsof ik gescamd word en Ben mij niet beschermd.

• Ben goed bezig
  • November 10, 2025

Het is een vreemde wereld.

ik was voorheen bij KPN, daar was het net zo slecht geregeld, uiteindelijk na veel morren is er een sms mogelijkheid gekomen om het uit of aan te zetten.

Simyo (kpn dochter) daar kan je het wel eenvoudig in de instellingen uitzetten.

ik weet het nu, en schakel de Roaming nu gewoon uit als ik op een boot ga.

• Auteur
  • Ben op dreef
  • November 10, 2025

Ik heb weer contact gehad met de klantenservice, en het bedrag gaat overgeschreven worden. Goed nieuws, fijn dat het opgelost word. En inderdaad, ik ga nooit meer roaming aan laten op de boot vanaf nu. Bedankt voor je reacties!

• Auteur
  • Ben op dreef
  • November 28, 2025

Nope, nog steeds niks ontvangen. Er is nu 2x toegezegd dat ik het geld terug zou krijgen.