Skip to main content
Beantwoord

sms-nummer blokkeren

• December 11, 2025
  • 2 reacties
  • 15 keer bekeken

Hoe kan ik een nummer blokkeren dat niet uit cijfers bestaat maar alleen uit letters?

Bijv. Temu via de telefoon gaat dat niet.

Echt heel vervelend dat ook onbekende nummers mij lastig vallen

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@karinvanuum,

Het blokkeren van een nummer dat niet uit cijfers bestaat (bijvoorbeeld een nummer dat alleen uit letters of een naam) kan lastig zijn, omdat telefoons meestal nummers blokkeren op basis van cijfers. Hier zijn enkele opties die je kunt proberen:

1.Gebruik de functie ‘Bellen blokkeren’ op je telefoon:  
Bij veel smartphones kun je ongewenste nummers blokkeren door het nummer te selecteren in je contacten of recent gebelde lijst en te kiezen voor ‘Blokkeren’ of ‘Nummer blokkeren’. Als het nummer alleen uit letters bestaat, wordt het meestal niet herkend als een nummer, maar als een contactnaam. Voeg het nummer toe aan je contacten en blokkeer dat contact.

2.Gebruik de spam- of blokkerenfunctie van je provider:  
Sommige telecomaanbieders bieden diensten aan waarmee je nummers kunt blokkeren, inclusief namen of verdachte nummers.
Neem contact op met je provider voor meer informatie.

3.Gebruik een third-party app:  
Er zijn apps beschikbaar zoals Truecaller, Mr. Number, of Hiya die je kunnen helpen ongewenste contacten te blokkeren, inclusief nummers die uit letters bestaan of ongewenste namen.
Deze apps kunnen vaak ook spam en onbekende nummers blokkeren.

4.Blokkeren op basis van naam:  
Als het nummer alleen uit letters bestaat en je kunt het toevoegen als contact, dan kun je dat contact blokkeren.
Als je het nummer niet kunt toevoegen, probeer dan de optie ‘Onbekende nummers blokkeren’ of spamfiltering in je telefooninstellingen.

5.Rapporteer en blokkeer via je telefooninstellingen:  
Sommige telefoons bieden de optie om bepaalde typen oproepen te blokkeren, zoals onbekende of spam oproepen.

2 reacties

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Hoi ​@karinvanuum,

Het blokkeren van een nummer dat niet uit cijfers bestaat (bijvoorbeeld een nummer dat alleen uit letters of een naam) kan lastig zijn, omdat telefoons meestal nummers blokkeren op basis van cijfers. Hier zijn enkele opties die je kunt proberen:

1.Gebruik de functie ‘Bellen blokkeren’ op je telefoon:  
Bij veel smartphones kun je ongewenste nummers blokkeren door het nummer te selecteren in je contacten of recent gebelde lijst en te kiezen voor ‘Blokkeren’ of ‘Nummer blokkeren’. Als het nummer alleen uit letters bestaat, wordt het meestal niet herkend als een nummer, maar als een contactnaam. Voeg het nummer toe aan je contacten en blokkeer dat contact.

2.Gebruik de spam- of blokkerenfunctie van je provider:  
Sommige telecomaanbieders bieden diensten aan waarmee je nummers kunt blokkeren, inclusief namen of verdachte nummers.
Neem contact op met je provider voor meer informatie.

3.Gebruik een third-party app:  
Er zijn apps beschikbaar zoals Truecaller, Mr. Number, of Hiya die je kunnen helpen ongewenste contacten te blokkeren, inclusief nummers die uit letters bestaan of ongewenste namen.
Deze apps kunnen vaak ook spam en onbekende nummers blokkeren.

4.Blokkeren op basis van naam:  
Als het nummer alleen uit letters bestaat en je kunt het toevoegen als contact, dan kun je dat contact blokkeren.
Als je het nummer niet kunt toevoegen, probeer dan de optie ‘Onbekende nummers blokkeren’ of spamfiltering in je telefooninstellingen.

5.Rapporteer en blokkeer via je telefooninstellingen:  
Sommige telefoons bieden de optie om bepaalde typen oproepen te blokkeren, zoals onbekende of spam oproepen.

• Auteur
  • Ben op dreef
  • December 12, 2025

Hoi Stefanie,

Toevoegen gaat niet ook via bellen.

Spamfilter heb ik al op de telefoon en dat geeft hij ook aan als die bellen 

Op een gegeven moment is het mij gelukt door naar de sms-app te gaan dan de persoon (alleen uit letters bestaand) aan te vinken door vast te houden tot er een vinkje verschijnt. Rechts beneden in de hoek bij drie puntjes vertikaal (meer) aan te klikken dan krijg je de optie blokkeren.

Ik heb deze "nummers" pas de laatste tijd voorheen nooit gehad. Kan het zijn doordat ik een spel vaker speel, Mahjong, daar komt tussen de spellen altijd reclame.

Die apps die je aangeeft aan third-party apps zijn die gratis en weet je toevallig wat een goede app is?

Bedankt in iedere geval.

Groetjes,

Karin