Beantwoord

Weinig tot geen bereik met Xiaomi A2 lite op Ben 3G

  • 1 May 2019
  • 3 reacties
  • 776 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 3 reacties
We hebben hier 2 telefoons mi a2 lite en beide hebben slecht tot geen bereik qua bellen. Internet G3 is H+ maar bellen 1 a 2 streepjes en binnen vaak geen bereik.
Dit is zeer vervelend. Hiervoor hadden we een Umidigi op 4G en die had altijd goed bereik maar ook G4. Nu hoor ik dat dit alleen sneller internet geeft en niet het bel signaal verbeterd.

Kan het zijn dat de standaard instellingen niet goed zijn of onvolledig?

Ik kan het volgende vinden:
  • Ben Internet Abonnee
  • naam: Ben Internet Abonnee
  • APN: internet.ben
  • Proxy:
  • Poort:
  • Gebruikersnaam:
  • Wachtwoord:
  • Server:
  • MMSC:
  • MMS-proxy:
  • MMS-poort:
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Verificatietype:
  • APN-type:
  • APN-protocol:
  • Drager:
  • MVNO-type: SPN
  • MVNO-waarde: BEN NL
Of een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Merve 2 May 2019, 09:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hi Eljo,

Als het gaan om bellen zijn de instellingen niet van toepassing. De instellingen die je stuurt zijn de internetinstellingen voor je mobiel. Om erachter te kunnen komen waar het probleem aan ligt wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Een kruistest houd in dat je de simkaart in een ander toestel doet. In dit geval adviseer ik je om een ander toestel te gebruiken dan een Mi a2. Ik hoor graag van je of het in een ander toestel werkt.
We hebben hier 2 mi A2 lite Ben telefoons met hetzelfde probleem dus ook als kruistest. Maar het probleem is al opgelost door 4G te nemen. Meteen hadden we weer vol bereik. 3G is gewoon aan het uitfaseren denk ik.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Eljo,

In ieder geval erg fijn om te lezen dat het is opgelost. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben hoor ik dat graag van je!

Reageer