5 handige tips om je internetbundel te besparen!

  • 19 April 2019
  • 0 reacties
  • 661 keer bekeken
5 handige tips om je internetbundel te besparen!
Reputatie 5
Badge +6
Ben jij snel over je internetbundel heen of wil je minder gebruik maken van het internet? Hieronder heb ik een aantal tips voor jullie.

Tip 1: Gebruik vaker WiFi

Tegenwoordig kun je bijna overal gebruik maken van WiFi. Bijvoorbeeld In de trein, op school of in café's. Maar hiervan gebruik als het nodig is.

Tip 2: Schakel automatisch afspelen van video’s uit

Facebook speelt automatisch video’s af. Dit verbruikt uiteraard meteen je MB’s. Om dit te kunnen voorkomen kun je automatisch afspelen uitzetten via Facebook.

Tip 3: Ververs niet op achtergrond

Je mobiel update verschillende apps voortdurend als er nieuwe berichten of updates zijn. Zo verbruik je MB’s zonder dat je het door hebt. In de instellingen kun je ‘’verversen op achtergrond’’ uitzetten. Hiermee heb je zelf meer grip op je MB’s.

Tip 4: Houd je dataverbruik in de gaten via de Ben app of de Ik Ben pagina

De Ben app en de ik Ben pagina is een online omgeving waarin je het abonnement kunt beheren en inzien. Je Ben account maakt het ook nog eens mogelijk om het verbruik in de gaten te kunnen houden. Dan kun je zelf in de gaten houden hoe je ervoor staat en wat je nog kunt verbruiken. In het verbruik kun je in verband met privacy niet inzien waar het aan is verbruikt. Je kunt alleen de aantal MB’s inzien. Wil je toch precies kunnen inzien waaraan je MB’s zijn verbruikt adviseer ik je om ‘’My Data Manager’’ app te installeren.

Tip 5: Sluit apps die je niet gebruikt!

Als je na het gebruik van een app weer terug gaat naar het startscherm zonder het goed af te sluiten kan de app op de achtergrond ook MB’s verbruiken. Zonde natuurlijk! Dit voorkom je door ze helemaal af te sluiten.

Wil jij ook je MB’s besparen? Probeer dan ook deze handige tips. Mocht je zelf ook handige tips hebben die er niet bij staan, laat het mij vooral weten.

0 reacties

Geen reactie

Reageer