Sticky

Afkopen toestelkrediet

• 15 april 2019
  • 10 reacties
  • 978 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Door de wet financieel toezicht zijn wij verplicht om de lening die je bij het toestel doet aan te melden bij BKR als de waarde van het toestel hoger is dan 250 euro. Nu kan deze registratie bij BKR soms onhandige gevolgen hebben. Zo kan het zijn dat je door de registratie bijvoorbeeld een minder hoge hypotheek kan afsluiten. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag of het mogelijk is om het toestelkrediet vroegtijdig af te lossen. Het antwoord hierop is ja alleen zitten hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden.

Je kunt het toestelkrediet alleen vroegtijdig aflossen als je een toestellening bent aangegaan na 1 mei 2017 en als het toestelkrediet hoger is dan 250 euro. In andere gevallen is dit niet mogelijk. Als je wat meer wilt lezen over de wet financieel toezicht dan kun je in dit topic meer lezen. Mocht je het toestelkrediet vroegtijdig willen aflossen dan kun je hieronder een berichtje plaatsen.

10 reacties

Niet de waarde van het toestel maar de hoogte van het krediet bepaald verplichte BKR registratie.
Kies bij een duurder toestel een eenmalige bijdrage, voor een krediet onder €250,- en voorkom registratie.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Alphons. Dat klopt helemaal! Dat kun je ook lezen in het topic waar mijn collega naar toe heeft gelinkt, maar bedankt voor de toevoeging!
Goedemiddag,

Bij deze wil ik graag doorgeven dat ik mijn abonnement vroegtijdig wil aflossen vanwege de BKR registratie. Ook heb ik een vraag namelijk hoe het kan dat ik 2 BKR registraties van ben heb lopen terwijl ik volgens mij maar 1 telefoon met abonnement bij jullie heb. Ik hoor graag hoe we dit zsm kunnen regelen, alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,

Lenneke
Reputatie 3
Badge +2
Hi Lenneke! Zoals je hierboven kunt lezen kun je alleen het toestelkrediet afkopen als dit meer dan 250 euro bedraagt. Ik heb het verzoek voor aflossen van het toestelkrediet doorgezet naar de afdeling die dit zal uitzoeken en doorgeven hoe je dit in orde kunt maken. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Ik wens je een mooie dag!
Ik wil graag mijn toestelkrediet vroegtijdig aflossen.
ik hoor graag hoe ik dat kan doen.

Mvg, Jasmijn
Hi Lenneke! Zoals je hierboven kunt lezen kun je alleen het toestelkrediet afkopen als dit meer dan 250 euro bedraagt. Ik heb het verzoek voor aflossen van het toestelkrediet doorgezet naar de afdeling die dit zal uitzoeken en doorgeven hoe je dit in orde kunt maken. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen. Ik wens je een mooie dag!
Bedankt Merve, ik hoor het graag zsm.

Groet,

Lenneke
Goede avond.

Ook ik wil graag zsm mijn krediet aflossen ivm hypotheek aanvraag. Mijn telefoon abonnement hebben jullie bij BKR geregistreerd.
Kunnen jullie dit in gang zetten! Zodat dit zsm geregeld kan worden.

Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Floor Tornij
Reputatie 5
Badge +6
Hi! Ik heb dit voor je in orde gemaakt. Mijn collega's gaan dit voor je nakijken en zullen binnen 10 dagen contact met je opnemen.
Inmiddels al in gang gezet en betaald. Maar in ieder geval bedankt. Gr floor
Reputatie 5
Badge +6
Ah, ik zie het inderdaad. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik dat graag!

Reageer