[Info] Afkopen toestelkrediet

  • 15 April 2019
  • 3 reacties
  • 3603 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Door de Wet Financieel Toezicht zijn wij verplicht om de lening die je bij het toestel doet aan te melden bij BKR als de waarde van het toestel hoger is dan 250 euro.

Nu kan deze registratie bij BKR soms onhandige gevolgen hebben. Zo kan het zijn dat je door de registratie bijvoorbeeld een minder hoge hypotheek kan afsluiten. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag of het mogelijk is om het toestelkrediet vroegtijdig af te lossen. Het antwoord hierop is ja alleen zitten hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden.


• Het totaalbedrag van het toestelkrediet is hoger van 250 euro
• Je abonnement minimaal één maand geleden is gestart
• Je Ben simkaart is actief
• Je mag geen betalingsachterstand of een betalingsregeling hebben

Wil jij je toestelkrediet vroegtijdig aflossen? Of kijken hoe je toestelkrediet overeenkomst ook alweer in elkaar zit? Klik dan op deze link en log in op je Ik Ben omgeving. Op deze pagina vind je een overzicht en je kunt direct een betaallink aanvragen. Nadat de je de betaling hebt verricht, duurt het ongeveer twee werkdagen voordat je BKR registratie is aangepast.

Op deze pagina kun je ook nog veel informatie vinden over een toestelkrediet.


3 reacties

Hallo,

 

Ik zou graag mijn toestelkrediet in één keer aflossen. 

 

Er zit enorme haast bij want ik hoor net dat dit morgen geregeld moet zijn. Had ik dat nou eerder geweten……

Hoe kan ik dit zo snel mogelijk doen?

Een beetje vreemd dat een instantie zegt dat het toestel krediet de volgende dag moet zijn afbetaald. Dat lukt je sowieso niet, er gaat daar minstens 1 week overheen voordat het bij BKR is afgemeld.

Succes.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Ireen. Ik zie dat dit inmiddels al gelukt is via de klantenservice. Een dag is inderdaad wel onhaalbaar. Wanneer je aflost ontvang je binnen 5 werkdagen de bevestiging.

Reageer