Beste allemaal,
25 oktober ben ik naar Azië gevlogen (om 20:00 in de avond) met een overstao in Zwitserland. Omdat ik weet dat het Odido-concern geen gratis roaming heeft, zet ik voor mijn eerste vlucht data-roaming uit. Dit doe ik standaard. Ik vlieg vrij vaak deze route. In Azie zelf maak ik gebruik van een lokale simkaart.
Na 25 oktober is er volgens de app geen data meer verbruikt. Dit klopt ook mooi, want ik gebruik geen Ben in Azië.
Op 27 oktober zie ik ineens 4,58 euro buiten de bundel kosten. Ik schrik me kapot, wat gebeurt er op mijn simkaart? Ik chat met BEN en krijg geen antwoord ‘we kunnen alleen uw internet even uitzetten’. Maar waar komen de kosten dan vandaan? "dat weet ik niet”.
Daarna telefonisch contact opgenomen, daar krijg ik ook geen antwoord en blijft de toegezegde terugkoppeling uit.
Uiteindelijk klacht ingediend bij BEN. Het enige dat ik terugkrijg:
Bedankt voor je bericht!
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om te zien waar de kosten van 4,58 van zijn. Ik wil je vragen om de factuur van volgende maand af te wachten zodat wij de factuur specificatie kunnen bekijken.
Het is toch bizar dat niemand kan vertellen waar de kosten vandaan komen, of ze nog op gaan lopen? Is iets niet goed is met mijn roaming setting? Is er met mijn sim geknoeid? Wat een onduidelijke klantenservice, nu al spijt dat ik tweejarig contract heb afgesloten.