Beantwoord

Binnen een minuut 166 MB verbruikt

  • 8 January 2024
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Op reis door Zwitserland kreeg in in dezelfde minuut 3 SMSjes. 1. Welkom in Zwitserland, internet kost 0,06p/MB. 2. Je hebt nu 5 euro verbruikt buiten je bundel 3. Je hebt nu 10 euro verbruikt buiten je bundel. Hoe kan dit?

Voor10 euro heb ik dan 10/0,06=166MB binnen 1 minuut verbruikt. Dat is dan 166x60=9,96GB per uur. Dat is wel heel erg veel! Vooral omdat ik geen film aan het kijken was. Ik was aan het navigeren, spotify aan het luisteren en mogelijk nog wat aan het googelen. 
Ik vind het prima om hiervoor te betalen, maar dit geeft met toch niet zo’n lekker gevoel. Vandaar mijn vraag: hoe kan dit?

groet, Jojanneke

icon

Beste antwoord door Friesian 10 January 2024, 18:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Jojanneke Dirksen   Wat tof dat jij in het mooie Zwitserland bent. Nog een hele mooie tijd daar. Balen van die extra kosten natuurlijk! Tijdens een internetsessie is het niet mogelijk om een waarschuw sms te sturen, om deze reden krijg jij pas nadat jouw internet sessie verlopen is  ( alle ) sms'jes tegelijkertijd helaas. Sorry voor het ongemak! 🙏🏼

Reputatie 3

@Jojanneke Dirksen ter aanvulling op @Fatima haar reactie, providers kunnen en mogen niet inzien waar gebruikers hun data aan spenderen. Alleen de gebruiker zelf kan dat. Of het nu een toestel met Android of iOS is, altijd kun je in de instellingen terug zien welke app hoeveel data heeft verbruikt.

Reputatie 4
Badge +4

@Jojanneke Dirksen- Jojanneke.

Ook een tip van mij. 

Behalve wat @RicoK noemt

bestaan afhankelijk van je telefoon verschillende apps waarmee je inzicht hebt in datagebruik,, zelfs roaming apart.

Maar bijvoorbeeld ook een app waarmee je kunt instellen welke apps mobiel internet mogen gebruiken.

Data saving apps.

Reageer