Vanaf het moment dat ik in Brussel op het vliegtuig naar Dubai stapte stond mijn roaming uit. Toch krijg ik om de haverklap de melding dat ik extra kosten maak. Vorig jaar exact hetzelfde verhaal en ook toen stond mijn roaming uit. Uiteindelijk gaven jullie toe dat de fout niet bij mij lag maar hier word ik knap nerveus van. Hopelijk zien jullie ook dat ik geen data loop te roamen en alleen de WiFi gebruik!
Hoi Miriam! Leuk dat je er bent. Minder leuk om te lezen dat je onverwachts kosten krijgt voor het gebruik van de simkaart buiten de EU. Wat vreemd dat je hier kosten voor krijgt terwijl data roaming uit staat. Dan zou de simkaart namelijk geen verbinding moeten maken met het internet. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vorige week buiten EU op vakantie, data roaming uitgezet en toch dagelijks een paar cent aan extra kosten.
Miriam heeft Ben bij jou inmiddels een oplossing kunnen bieden?
Ben erg benieuwd. Ik ga ze ook een bericht sturen
Hoi
Hoi, ik ervaar hetzelfde probleem. Er wordt voor enkele weken nagenoeg dagelijks ongeveer 0.1MB in rekening gebracht, terwijl data roamen uitstaat..? Hoe kunnen er kosten in rekening worden gebracht die niet worden gemaakt?
Hi
Hey
- Merk telefoon:
- Besturingssysteem:
- Gemaakte kosten:
- Periode:
- Met welk netwerk was jij verbonden:
- Data Roaming op toestel uitgezet in: Nederland/ buitenland/ vliegtuig/ aankomstland?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben nu in America en heb alle data roaming uitgezet en toch heb ik een rekening van een paar euro aan extra kosten.
Ik heb zelfs een rekening voor de volgende dag.
Hoi
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben nu in Kenia. Ik heb zondag voor aankomst “roaming” en “mobiel netwerk” uitgezet. Ik zie in mij BEN-app dat ik van de afgelopen 3 dagen kosten voor internet heb in Kenia. Heb nu mijn telefoon maar in “vliegtuigstand” gezet om nog meer kosten te voorkomen.
Bas
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.