Skip to main content

Vorig jaar zijn we buiten Europa op vakantie geweest en hadden we bij terugkomst een hoge factuur voor het abonnement van mijn zoon. Dit kwam doordat we dataroaming niet hadden uitgezet. Geen idee dat dit moest, want ik heb zelf een abonnement bij Odido en daar gaat dit blijkbaar vanzelf, want ik heb nog nooit een hoge factuur gehad en we zijn al vaker buiten Europa op vakantie geweest. De medewerker van Ben vertelde dat hij eenmalig de kosten kon vergoeden, dus dit jaar hebben mijn zoon en ik gezamenlijk de dataroaming uitgezet. Opnieuw werd ik bij thuiskomst geconfronteerd met een hoge factuur. Bij nabellen bleek dat er op het vliegveld Qatar toch MB's gebruikt waren. Aangezien mijn zoon de gehele vakantie van 3 weken, de dataroaming uit heeft gehad, is dit onverklaarbaar. 

Hoi @Luuk van der Pluijm  Ontzettend balen dat er toch weer data kosten zijn ontstaan dit jaar. Mijn advies is om de volgende keer op het vliegveld ook alvast de data roaming uit te zetten zodat dit niet kan gebeuren. Wanneer de data roaming uitstaat is het technisch niet mogelijk om contact te maken met een gastnetwerk/satelliet. Ik wil je ook vragen om tijdens het reizen de  'Automatische Netwerk Selectie 'uit te zetten op je toestel, dan kan je telefoon ook geen verbinding maken met een dure satelliet of een gastnetwerk buiten de EU. In het laatste geval kan je misschien toch het beste de BEN simkaart eruit halen en een prepaid simkaart kopen en gebruiken tijdens de vakantie (buiten de EU) Hopelijk heb je wat aan deze tips. Ik hoop dat jullie wel een hele fijne vakantie hebben gehad! 😊


We hadden op Schiphol de dataroaming al uitgezet, we hadden namelijk 3 uur vertraging, dus alle tijd om dit soort dingen te regelen. Hoe het kan dat hij op Qatar weer uit stond is mij niet duidelijk. Toen mijn zoon dat zag, heeft hij hem opnieuw uitgezet. Daarbij was er op het vliegveld van Qatar wifi, dus blijft het een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het gaat ook niet om een klein bedrag, maar meer dan €40 extra. 

De tip over het uitzetten van ‘Automatische Netwerk Selectie’ had ik graag vorig jaar al gehad. 

Ik ben erg ontevreden over hoe dit is gegaan en hoe dit wordt afgehandeld, dus het komt goed uit dat het abonnement binnenkort afloopt. Op deze manier is een abonnement bij Ben een stuk duurder dan bij Odido. 

 


Hoi @Luuk van der Pluijm  Wij vergoeden éénmalig de extra kosten buiten de bundel voor data in het buitenland, ik kan deze kosten niet een tweede ker vergoeden.  Het is techniscch niet mogelijk om die gegevens te ontvangen wanneer de data roaming uit stond. Je kan anders contact opnemen met de klantenservice van de fabrikant van jouw toestel om te kijken waarom die functie misschien niet uitgezet kan worden? Mischien is een update nodig? Zolang dit niet is opgelost kan je de BEN simkaart eruit halen buiten de EU. 


Reageer