Vorig jaar zijn we buiten Europa op vakantie geweest en hadden we bij terugkomst een hoge factuur voor het abonnement van mijn zoon. Dit kwam doordat we dataroaming niet hadden uitgezet. Geen idee dat dit moest, want ik heb zelf een abonnement bij Odido en daar gaat dit blijkbaar vanzelf, want ik heb nog nooit een hoge factuur gehad en we zijn al vaker buiten Europa op vakantie geweest. De medewerker van Ben vertelde dat hij eenmalig de kosten kon vergoeden, dus dit jaar hebben mijn zoon en ik gezamenlijk de dataroaming uitgezet. Opnieuw werd ik bij thuiskomst geconfronteerd met een hoge factuur. Bij nabellen bleek dat er op het vliegveld Qatar toch MB's gebruikt waren. Aangezien mijn zoon de gehele vakantie van 3 weken, de dataroaming uit heeft gehad, is dit onverklaarbaar.
Hoi
We hadden op Schiphol de dataroaming al uitgezet, we hadden namelijk 3 uur vertraging, dus alle tijd om dit soort dingen te regelen. Hoe het kan dat hij op Qatar weer uit stond is mij niet duidelijk. Toen mijn zoon dat zag, heeft hij hem opnieuw uitgezet. Daarbij was er op het vliegveld van Qatar wifi, dus blijft het een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het gaat ook niet om een klein bedrag, maar meer dan €40 extra.
De tip over het uitzetten van ‘Automatische Netwerk Selectie’ had ik graag vorig jaar al gehad.
Ik ben erg ontevreden over hoe dit is gegaan en hoe dit wordt afgehandeld, dus het komt goed uit dat het abonnement binnenkort afloopt. Op deze manier is een abonnement bij Ben een stuk duurder dan bij Odido.
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.