Skip to main content
Antwoord

hoge kosten maritiem internet

• October 4, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

• Ben een ijsbreker

Tijdens mijn boottocht naar Sardinië een paar weken terug is er ongevraagd €60 aan internet verbruikt in 40 seconden tijd. 

Na s'morgens mijn internet aangezet te hebben op de boot om te kijken of er al internet verbinding beschikbaar was, kreeg ik opeens binnen een minuut bericht dat er €een kleine €60 aan extra kosten waren gemaakt.

Ik was in de veronderstelling dat het internet uitgeschakeld was na het krijgen van een sms die ik kreeg zo'n 30 km uit de kust, waarin stond:

Welkom aan boord! Hier gelden hogere tarieven.

Je bent nu in Zone 4. Mobiel internet werkt niet, probeer verbinding te maken met een wifi punt. Naar NL en lokaal bellen kost € 3,05 p/m, gebeld worden kost € 1,27 p/m. Een SMS versturen kost € 0,51 en ontvangen is gratis.

MB Pauze en MB Extra werken hier niet. Meer weten? SMS PRIJS naar 5545 (gratis).
Groeten van Ben

"Mobiel internet werkt niet"  impliceert dat het geen kwaad kan om je internet aan te zetten, wat dus uiteindelijk wel het geval was.

Een zeer slinkse manier om particulieren geld afhandig te maken!

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@SNS,

Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je contact hebt opgenomen hierover.

Onwijs balen dat dit je is overkomen. Ik snap hoe belangrijk dit voor je is.

Je mobiel heeft verbinding gemaakt met een sterk netwerk, waardoor er kosten buiten bundel zijn gemaakt.

Je kunt hiervoor een eenmalige compensatie krijgen tot het bedrag van 60 EUR, indien je voorheen nog geen compensatie hebt gekregen.

Verder wil ik je vragen contact op te nemen met mijn klantenservice voor het aanvragen van de compensatie via onderstaand link:

https://www.ben.nl/service/contact

Lieve groet,

Steyanie

1 reactie

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hoi ​@SNS,

Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je contact hebt opgenomen hierover.

Onwijs balen dat dit je is overkomen. Ik snap hoe belangrijk dit voor je is.

Je mobiel heeft verbinding gemaakt met een sterk netwerk, waardoor er kosten buiten bundel zijn gemaakt.

Je kunt hiervoor een eenmalige compensatie krijgen tot het bedrag van 60 EUR, indien je voorheen nog geen compensatie hebt gekregen.

Verder wil ik je vragen contact op te nemen met mijn klantenservice voor het aanvragen van de compensatie via onderstaand link:

https://www.ben.nl/service/contact

Lieve groet,

Steyanie