Skip to main content
Vraag

hoog verbruik pont Noorwegen

• June 15, 2025
  • 1 reactie
  • 38 keer bekeken

Hi Ben!

Gister nam ik de pont van Noorwegen naar Denemarken. Toen we al 2u aan het varen waren kreeg ik een smsje met welkom in Noorwegen en daarna 4 smsjes met u hebt een hoog verbruik buiten uw bundel en in de laatste u hebt de max van €60 bereikt en uw data is nu geblokkeerd.  

Ik snap er niks van hoe dit opeens kan, en alle smsjes in 1x komen dus als het al te laat is? Ik wist dit niet en had meteen de vliegtuigstand aangezet toen al die smsjes binnen kwamen.

In mijn Ben staat nu u hebt €60 buiten uw bundel gebruikt terwijl ik vrij snel op de wifi Ben gegaan. Al was die wel erg slecht dus kan ik me voorstellen dat ie was data geeft gebruikt, maar €60 kan ik me niet voorstellen. 

Kunnen jullie misschien eens meekijken? Hopelijk is er een oplossing te vinden? 

Alvast erg bedankt! 

Groetjes, Boukje Bontenbal 

1 reactie

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • July 15, 2025

Hallo Boukje,

Ik snap heel goed dat je hiervan bent geschrokken. Dit soort onverwachte kosten wil je natuurlijk voorkomen, zeker als je op wifi probeert te blijven.

Wat hier waarschijnlijk is gebeurd, is dat je telefoon onderweg verbinding heeft gemaakt met een maritiem netwerk. Dat zijn netwerken van bijvoorbeeld veerboten of cruiseschepen, en die vallen niet onder je EU-bundel. De kosten voor data via zo’n netwerk kunnen helaas flink oplopen, en omdat de verbinding soms vertraagd wordt geregistreerd, krijg je de waarschuwingen pas later binnen, precies zoals jij beschrijft.

Ik wil dit graag verder voor je uitzoeken en kijken of er iets mogelijk is qua oplossing. Zou je me daarvoor even privé willen benaderen via een van mijn officiële kanalen (zoals via chat, telefoon of Facebook Messenger)? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en je persoonlijk verder helpen.