Beantwoord

Internetkosten buiten bundel in buitenland

  • 7 August 2022
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik ben op Curaçao, op bezoek bij mijn zus. Uiteraard gebruik ik hier uitsluitend wifi, en zorg ik ervoor dat ik geen enkele MB internet gebruik. Ik weet namelijk dat dit snel in de kosten kan lopen.

Mijn zus heeft een lokaal abonnement, waarbij ze wel een bundel heeft van 10GB op Curaçao. Vandaag vroeg ik haar of zij even een hotspot kon aanmaken, zodat ik heel even op haar internet kon. Dit lukte, en ik heb 10 minuten gebruik gemaakt van haar internet. Vervolgens heeft zij haar hotspot uitgezet, en heb ik mijn telefoon weggelegd. Een uur later (toen ik voor het eerst weer op mijn telefoon keek) zag ik tot mijn schrik dat de mobiele gegevens aan stonden. En ik had smsjes van Ben dat ik kosten maakte buiten mijn bundel. Ik heb uiteraard direct mijn mobiele gegevens uitgezet. Ik ging (via wifi) naar de Ben-app, en zag daar dat de schade 30 euro bedroeg... En dit terwijl ik écht niet aan mijn mobiele gegevens heb gezeten, dat weet ik zeker. Ik heb alleen maar via de wifi-pagina met de hotspot van mijn zus verbonden, en verder niets. 

 

Ik hoop van jullie te horen wat de mogelijkheden zijn voor compensatie van Ben. 

icon

Beste antwoord door Shaira 8 August 2022, 16:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Meescheveux, bedankt voor het openen van dit topic.

Ik snap volkomen dat je tijdens je vakantie niet zit te wachten op extra kosten. 

Vanuit jouw uitleg begrijp ik dat je mobiele gegevens aanstonden. Dat verklaard dan ook de gemaakte kosten. 

Op het moment kan ik nog niet met je meekijken naar een eventuele tegemoetkoming en of je hiervoor in aanmerking komt.

Ik wil je dan ook vragen om een berichtje te versturen zodra de factuur van Augustus online staat. 

Hai Shaira,

Bedankt voor je antwoord. Het feit dat de mobiele gegevens aanstonden, zal inderdaad voor de extra kosten hebben gezorgd. Maar wat mij totaal niet duidelijk is, is hoe die mobiele gegevens zomaar aan konden staan, terwijl ik zeker weet dat ik ze niet handmatig heb aangezet. 

Ik zal na het einde van de maand nog een berichtje sturen in dit topic, zodra ik de factuur heb. 

Nogmaals dank voor je antwoord!

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Meescheveux, dat is een goede vraag.

Ik kan achteraf alleen maar speculeren dat dit met het inschakelen van de wifi per ongeluk gebeurd is.

De factuur ontvang je midden September. Je kan dan contact opnemen met de klantenservice of in een privébericht jouw verzoek, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer sturen dan kijk ik graag met je mee. 

Super, bedankt!

Reputatie 2
Badge +1

Graag gedaan en voor nu een fijne dag verder toegewenst! 

Reageer