Skip to main content
Antwoord

kosten aan boord veerboot

  • June 7, 2025
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Dag. Aan boord van de veerboot naar Noorwegen krijg ik ineens een bericht dat ik 34 euro buiten mijn bundel ben. Dit ondanks dat ik ruime voldoende data en sms/minuten heb. Er staat bij maritieme service noorwegen. Dat slaat toch nergens op Ben! Mijn vrouw (ook Ben abonne) heeft ook een melding, zij is 7 euro buiten de bundel.

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@hheidstra!


Dat is natuurlijk flink schrikken, en heel begrijpelijk dat je hier verbaasd over bent. Ik leg het graag even uit.

Wanneer je op zee bent, bijvoorbeeld aan boord van een veerboot, kan je toestel automatisch verbinding maken met een zogenoemd maritiem netwerk. Dit zijn satellietnetwerken die buiten de reguliere EU-roaming vallen. Hierdoor kunnen er hoge buitenbundelkosten ontstaan, zelfs als je nog voldoende data of belminuten in je bundel hebt.

Om dit in de toekomst te voorkomen, geef ik je graag een paar tips:

  • Zet roaming uit als je op zee bent of in de buurt van de kust.
  • Zet handmatig je netwerk op een vaste provider (bijvoorbeeld een Noorse of EU-provider zodra je aan land bent).
  • Houd je toestel in vliegtuigmodus tijdens de overtocht als je geen verbinding nodig hebt.

Stuur mij maar even een privébericht op met je gegevens of maak telefonisch contact met mijn klantenservice, dan kijk ik samen met je naar de mogelijkheid voor coulance.

Groet, Donavan

4 reacties

RicoK
  • Ben sociaal
  • June 9, 2025

@hheidstra zie hier.

Ja, de kosten op zee zijn schrikbarend, maar dit had je kunnen weten/terug vinden.


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • June 9, 2025

Dat mag dan zo zijn maar jullie denken toch niet dat je dit verwacht en iedereen de voorwaarden uit zijn hoofd kent als je een veerboot op rijdt? Binnen 1 minuut 40 euro afgetikt, zo snel kan niemand reageren als je nog bezig bent je auto te parkeren.... 


RicoK
  • Ben sociaal
  • June 9, 2025

@hheidstra het is lullig, maar je hebt getekend voor de voorwaarden die volledig helder en duidelijk zijn.

Ik verwacht dat een (van de) ​@Ben Moderators hier spoedig zal reageren. Misschien dat hij/zij je verhaal aantrekt en je uit (een vorm van) medelijden een coulance voorstel kan doen. 

Succes!


Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hallo ​@hheidstra!


Dat is natuurlijk flink schrikken, en heel begrijpelijk dat je hier verbaasd over bent. Ik leg het graag even uit.

Wanneer je op zee bent, bijvoorbeeld aan boord van een veerboot, kan je toestel automatisch verbinding maken met een zogenoemd maritiem netwerk. Dit zijn satellietnetwerken die buiten de reguliere EU-roaming vallen. Hierdoor kunnen er hoge buitenbundelkosten ontstaan, zelfs als je nog voldoende data of belminuten in je bundel hebt.

Om dit in de toekomst te voorkomen, geef ik je graag een paar tips:

  • Zet roaming uit als je op zee bent of in de buurt van de kust.
  • Zet handmatig je netwerk op een vaste provider (bijvoorbeeld een Noorse of EU-provider zodra je aan land bent).
  • Houd je toestel in vliegtuigmodus tijdens de overtocht als je geen verbinding nodig hebt.

Stuur mij maar even een privébericht op met je gegevens of maak telefonisch contact met mijn klantenservice, dan kijk ik samen met je naar de mogelijkheid voor coulance.

Groet, Donavan