Dag. Aan boord van de veerboot naar Noorwegen krijg ik ineens een bericht dat ik 34 euro buiten mijn bundel ben. Dit ondanks dat ik ruime voldoende data en sms/minuten heb. Er staat bij maritieme service noorwegen. Dat slaat toch nergens op Ben! Mijn vrouw (ook Ben abonne) heeft ook een melding, zij is 7 euro buiten de bundel.
kosten aan boord veerboot
Beste antwoord door Donavan
Hallo
Dat is natuurlijk flink schrikken, en heel begrijpelijk dat je hier verbaasd over bent. Ik leg het graag even uit.
Wanneer je op zee bent, bijvoorbeeld aan boord van een veerboot, kan je toestel automatisch verbinding maken met een zogenoemd maritiem netwerk. Dit zijn satellietnetwerken die buiten de reguliere EU-roaming vallen. Hierdoor kunnen er hoge buitenbundelkosten ontstaan, zelfs als je nog voldoende data of belminuten in je bundel hebt.
Om dit in de toekomst te voorkomen, geef ik je graag een paar tips:
- Zet roaming uit als je op zee bent of in de buurt van de kust.
- Zet handmatig je netwerk op een vaste provider (bijvoorbeeld een Noorse of EU-provider zodra je aan land bent).
- Houd je toestel in vliegtuigmodus tijdens de overtocht als je geen verbinding nodig hebt.
Stuur mij maar even een privébericht op met je gegevens of maak telefonisch contact met mijn klantenservice, dan kijk ik samen met je naar de mogelijkheid voor coulance.
Groet, Donavan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.