Dag, ik zie tot mijn verbazing dat ik €55,28 buiten mijn verbruik zit. Er staat bij Maritieme service Noorwegen. Ik heb mijn berichten na gekeken, maar ik heb geen enkele.bericht gekregen van Ben om hierover te worden geïnformeerd / gewaarschuwd.
Hi
Wat vervelend zeg. Ik snap dat je hiervan schrikt. Dit zijn kosten als je op open water gebruik maakt van de de mobiele diensten.
Dit is erg prijzig, normaliter hoor je hier inderdaad een waarschuwing over te ontvangen.
Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? Dan help ik je graag verder.
Hoi
Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de boot naar Noorwegen gepakt en daarbij gebruik gemaakt van maritieme service (zonder dat ik dat wist), à €40.25. Het info bericht kreeg ik pas een dik uur nadat het schip vertrokken was. Toen ik dit bericht kreeg heb ik uiteraard de roaming uitgezet.
Met vriendelijke groet,
Giel
Hoi
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Op de heenweg helemaal geen bericht gekregen en op de terugweg pas na 3 uur en toen zag ik wat er allemaal uit de bundel was gegaan (ook op de heenweg) en heb toen meteen mijn mobiel op vliegtuigstand gezet. Zou u me verder kunnen helpen?
Hoi
Ik heb een zelfde probleem met het nummer van mijn dochter. 2.5 mb op de heenweg van Calais naar Dover en 3.5 mb op de terugweg. Ik krijg pas bericht als het leed al geschied is. 60 euro voor 6mb. Zondag ochtend heen en woensdagochtend terug. Waarschuwing komt pas woensdagmiddag om 14.49. Toen was ze al weer van de boot af....
Hi
Uiteraard help ik je ook graag verder. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen?
Helaas heb ook ik onverwachtse maritieme kosten van 60 euro voor 6 mb op weg naar Noorwegen. De kosten waren al gemaakt voordat ik bericht kreeg.
Hoi
Hey Fatima, ik kan jou geen privébericht sturen. Ik heb hetzelfde probleem:
Vorige week bevond ik mij rond de kust en is mijn mobiel zonder waarschuwing gebruik gaan maken van het maritieme netwerk. Pas een kleine 40€ verder (en een waarschuwings-SMS van Ben dat ik over de 20€ buiten mijn bundel ga) kwam ik er achter.
Hi
Ik heb ahv je e-mailadres jouw verzoek doorgezet naar de juiste afdeling.
Binnen 3 werkdagen ontvang je per mail een update hierover.
Laat je mij even weten of je hiermee voldoende geholpen bent?
Vandaag is mijn zoon teruggekomen uit Londen. Onderweg blijkt er ook verbinding te zijn gemaakt met een Noors Maritiem Netwerk en is er bijna 50 euro buiten de bundel om in rekening gebracht.
SMS-jes dat hij buiten zijn bundel verbruikte kwam pas aan toen hij in Frankrijk arriveerde. Via BEN heeft hij geen SMS met een waarschuwing gehad.
BEN … is hier nog iets aan te doen ?
Dank je wel voor het meedenken,
Dennis
Hi
Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is.
Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.
Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.
Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent?
Hi
Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is.
Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.
Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.
Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent?
Hoi Shaira,
Ik heb al bericht gehad dat de kosten worden gecompenseerd.
Wat fijn dat het zo snel is geregeld.
Dank je wel.
Dennis
Ik sluit mij aan bij bovenstaand bericht, Ben (
Voor de rest: wat een slinks verdienmodel van deze Noorse maritieme ‘service’, bah bah. En die Noren zijn al rijk zat
Hi
Goedenavond, ik heb met hetzelfde probleem te maken als de andere posters in dit topic. Ik kan geen direct contact krijgen met Ben via de chat, dus daarom hier.
Op de boot van Duitsland naar Zweden kreeg ik melding dat de kosten tot €60 waren opgelopen, nog voor dat de standaard sms met info over de kosten binnenkwam. Graag zou ik hierover in contact komen met een medewerker van Ben.
groeten, Thomas
Hi
Wat vervelend dat je hier kosten over hebt moeten maken en niet tijdig gewaarschuwd bent.
Ik heb direct je gegevens erbij gepakt, binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update over de compensatie van deze kosten.
Laat je mij ook nog even weten of het daarmee verholpen is?
Ons is hetzelfde overkomen op de pont van Kiel naar Oslo, op drie telefoons van ons gezin: in totaal heeft Ben ruim 125 euro aan roaming kosten gerekend voor relatief weinig MB. SMSjes over 5, 10 resp. 20 euro buiten de bundel (zonder verdere toelichting) kwamen pas binnen nadat het leed was geschied. Verbazing, want wij hebben ruime data-bundels en op de Ben website staat dat roaming binnen de bundel valt in Noorwegen, net als in de EU. Ook de receptie op de pont (Color Line) begreep er niets van. Overigens moet de pont op dat moment nog voor de kust van Duitsland/Denemarken hebben gevaren: extra raar. Het enige dat we nog konden doen na de SMSjes, was de telefoons op flight mode zetten, en nu wij weer wifi hebben, de Ben app checken: ruim 60, 45 en 20 euro per Ben abo, voor de "Maritieme service van Noorwegen" dus... Als trouwe Ben klanten voelen wij ons behoorlijk gerold en rekenen wij op compensatie via dit forum.
Goedemorgen
Bedankt voor het sturen van jouw gegevens
Hallo Fatima, dank voor je reactie. Ik hoor net van mijn vrouw dat wij om 12 uur vandaag een e-mail hebben gekregen van Ben over mijn 20 euro, gericht aan Rob. Da's alvast fijn, hartelijk dank! Maar geen woord over de 60 euro van mijn dochter of de 45 euro van mijn vrouw, waarvan ik je ook de gegevens heb gestuurd. Toch zijn wij als gezin samen letterlijk en figuurlijk het schip ingegaan met de roaming kosten via Ben, en zij twee dus voor ruim 105 euro (abo van mijn dochter staat op naam van mijn vrouw). Wij delen hetzelfde e-mail en huis adres, als gezin, dus ik begrijp het even niet. Moeten zij nu apart een post plaatsen op dit forum, of chatten met Ben, of krijgen zij later nog bericht over een eventuele coulance? Ik heb jou hetzelfde verteld via dit forum, als jouw collega Kevin via de chat, al vroeg hij niet naar de gegevens van mijn dochter en vrouw... misschien ging het daar mis? Laat even weten svp hoe wij met Ben moeten communiceren over die resterende 105 euro, of dat jij dit oppakt.
Hi
De eenmalige compensatie is heb ik ook voor hen aangevraagd. Aangezien het abonnement op een andere naam en gegevens staat ontangen jullie hiervoor binnen 5 werkdagen nog een aparte e-mail over met een update.
Laat je het even weten als jullie deze mail ontvangen hebben?
"Top!" zei mijn vrouw na het horen van je bericht. "Dat doet Ben weer goed". Bij de terugweg zetten we de roaming al uit in Oslo, ook mijn dank voor je snelle reactie Fatima.
Wat ontzettend leuk om te lezen dat jouw vrouw erg blij is met ons! Graag gedaan!
Sorry Shaira, de ondertekening zie ik nu pas.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.