Skip to main content
Antwoord

plotseling €60 buitenbundel Noorwegen maritieme service

• August 23, 2025
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Beste Ben,

Ik zit zojuist op de ferry van Noorwegen naar Denemarken en krijg ineens uit het niets de melding dat ik over mijn internetlimiet zou zitten en €60!! buiten mijn bundel heb verbruikt. Tot mijn grote verbazing, want ik heb laatst in Noorwegen mijn internetbundel zelfs nog opgehoogd. In mijn Ben zie ik dan ook dat ik nog 6000 MB resterend heb, maar daarnaast wel ineens €60 buiten mijn bundel heb voor ene “maritieme service Noorwegen”, veroorzaakt door slechts 6 MB buiten de bundel. Ik ben hierover niet gewaarschuwd of geïnformeerd. Ik zie dat een andere klant in deze community exact hetzelfde heeft gehad en dat jullie dat gecompenseerd hebben voor diegene. Ik vind het zeer vreemd dat er zo’n hoge plotselinge rekening is zonder waarschuwing, en zou ook graag deze compensatie ontvangen.

Groet,

Elice

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@eligro,

Dat kan gebeuren doordat je op zee automatisch verbinding maakt met een zogenoemd maritiem netwerk. Dit is geen regulier Europees netwerk en valt dus buiten je bundel. Daardoor worden kosten per MB gerekend, wat snel kan oplopen, ook al gaat het om weinig verbruik. Helaas kunnen we hier geen waarschuwingen vooraf sturen, omdat het netwerk op dat moment niet van Ben is.

Of je in aanmerking komt voor compensatie, bekijk ik per geval. Neem hiervoor even privé contact op met mijn klantenservice, dan kijk ik het direct voor je na.

Groet, 
Ben

1 reactie

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Hallo ​@eligro,

Dat kan gebeuren doordat je op zee automatisch verbinding maakt met een zogenoemd maritiem netwerk. Dit is geen regulier Europees netwerk en valt dus buiten je bundel. Daardoor worden kosten per MB gerekend, wat snel kan oplopen, ook al gaat het om weinig verbruik. Helaas kunnen we hier geen waarschuwingen vooraf sturen, omdat het netwerk op dat moment niet van Ben is.

Of je in aanmerking komt voor compensatie, bekijk ik per geval. Neem hiervoor even privé contact op met mijn klantenservice, dan kijk ik het direct voor je na.

Groet, 
Ben