Skip to main content
Antwoord

Rekeningnummer aangepast, incasso nog steeds van oude bsnk

  • September 19, 2025
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Hi! Mijn mobiele abonnement wordt tot op heden afgeschreven dmv automatisch incasso van de SNS bank. Ik heb dit echter al bijna 2 maanden aangepast naar mijn nieuwe bank. De incasso gaat echter nog steeds richting de SNS. Dat kan niet meer, dus de betaling zal mislukken. Exact ditzelfde gebeurde ook bij mijn Odido abonnement.

Wat kan hier aan de hand zijn? Alleen Ben en Odido kunnen niet incasseren. Alle andere partijen wel (zelfs de overheid). Lijkt me dus dat er technisch iets niet goed zit. Het gaat in dit geval om de Trade Republic bank (TRBK).

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@Joriannn 

Het kan zijn dat het incasseren via Trade Republic Bank (TRBK) technisch niet goed werkt in het systeem van Ben. Dit kan bijvoorbeeld komen door beperkingen in de verwerking van bepaalde buitenlandse of digitale bankrekeningen. Andere partijen kunnen soms wel incasseren, maar bij telecomproviders kan het systeem anders ingericht zijn.

Om precies te achterhalen waarom het bij jouw abonnement niet lukt, heb ik je klantgegevens nodig. Neem hiervoor contact op met mijn klantenservice, dan kan ik het verder voor je uitzoeken en eventueel doorzetten naar de technische afdeling.

Groet,

Ben | Donavan

2 reacties

  • Auteur
  • Ben op dreef
  • September 22, 2025

Inmiddels van Odido de bevestiging gehad dat er technisch iets niet goed gaat. Daar is het doorgezet naar de technische afdeling. Hier vermoedelijk ook nodig.


Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hallo ​@Joriannn 

Het kan zijn dat het incasseren via Trade Republic Bank (TRBK) technisch niet goed werkt in het systeem van Ben. Dit kan bijvoorbeeld komen door beperkingen in de verwerking van bepaalde buitenlandse of digitale bankrekeningen. Andere partijen kunnen soms wel incasseren, maar bij telecomproviders kan het systeem anders ingericht zijn.

Om precies te achterhalen waarom het bij jouw abonnement niet lukt, heb ik je klantgegevens nodig. Neem hiervoor contact op met mijn klantenservice, dan kan ik het verder voor je uitzoeken en eventueel doorzetten naar de technische afdeling.

Groet,

Ben | Donavan