Skip to main content

Bundel kosten

Ik ben nu een paar dagen in Finland en vanwege wat internet problemen in mijn appartement had ik besloten om mijn bundel aan te passen naar meer GB per maand. Toen ik mijn bundel wou wijzigen kwam ik erachter dat ik voor 15gb data, 200 min/SMS en 5G 12 euro per maand betaal maar als ik datzelfde abonnement selecteerde binnen de app ik 11 euro zou betalen. Omdat de app mij verteld dat mijn kosten niet goedkoper mogen zijn dan mijn oorspronkelijke abonnements kosten zat ik vast aan een duurdere prijs dan dat ik eigenlijk zou moeten betalen. Dat vind ik zelf best wel krom.

Vanwege die internet problemen heb ik mijn bundel nu ook gewijzigd naar 20gb i.p.v 15gb, maar vanwege de reden dat mijn kosten niet goedkoper mogen zijn dan mijn oorspronkelijke bundel kan ik mijn bundel niet meer terug wijzigen ondanks dat ik mijn oude bundel heb geselecteerd. Dus nu zit ik of vast aan een duurdere bundel of een bundel die ik niet wil. Want als ik nu zelfs mijn bundel wil wijzigen naar 10gb per maand betaal ik meer dan mijn oorspronkelijke bundel van 15gb (Dit komt omdat 10gb alleen onbeperkt bellen accepteert als deel maar nog steeds heel erg raar).

Kosten buiten bundel

De eerste dagen in Finland heb ik dus alleen mijn data kunnen gebruiken, dat was aan het begin geen probleem omdat ik een SMS kreeg van Ben dat ik geen extra kosten betaal aan data en bellen/sms.

Toen kwam ik erachter dat ik ineens 51,55 euro moet betalen omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat Finland één provider heeft die niet binnen mijn bundel valt dus ik was bang dat ik per ongeluk met die ene provider ben verbonden zonder dat ik het door had. Domme fout helaas maar wel gelijk opgelost door mijn service provider op een netwerk te zetten die geen extra geld kost. Nu zie ik dat deze “Buiten de bundel” kosten nog hoger zijn geworden ondanks dat ik mijn instellingen op mijn mobiel (iPhone 14) dus zo heb veranderd en dat het niet van service provider kan veranderen.

Met deze informatie en alle andere informatie die ik in dit forum zie denk ik nu dat het niet een fout van mijn service provider was maar van Ben zelf. Is er een manier waarop jullie me kunnen vertellen waar mijn “Buiten de bundel” kosten vandaan komen? 

Hoi @daanbakema ! Bedankt voor het openen van dit topic.

Dat de bundel niet gewijzigd kan worden is omdat jouw bundel niet onder de initiële waarde mag komen. Meer informatie hierover kan je vinden op bundelwijziging.

Voor de kosten buiten de bundel wil ik graag met je meekijken. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en jouw telefoonnummer ontvangen? Hartelijk dank alvast! 😊


Reageer