Op 14 juli heb ik met de klantenservice meer dan een uur zitten te bellen, het 1e half uur was wachten en daarna was een discussie over mijn factuur van mei.
Hierop heb ik 27 euro teveel betaald en ik kreeg het de medewerker maar niet aan het verstand, die bleef vasthouden dat het allemaal klopte en een ‘verrekening’ was. Daarna een wazig verhaal van het totaal aantal maanden en daarna een opmerking dat ik zelfs 7 euro teveel had gekregen. Met andere woorden, de medewerker had geen flauw idee waar hij het over had.
Na herhaaldelijk de som proberen uit te leggen, heeft hij mij een aantal keer in de wacht gezet en uiteindelijk kwam de dooddoener; ons team zoekt het uit en je hoort nog van ons…..
En dat ‘je hoort nog van ons’ valt redelijk tegen.
De situatie:
In mei heb ik het resterend toestelkrediet afgelost voor een bedrag van 140,97.
Echter, wordt er op de factuur van mei de volgende bedragen in rekening gebracht:
Abonnement 11,00
Toestelkrediet 147,74
bestaand uit aflossing 6,77 en afkoop a 140,97
Subtotaal voor mei is 158,74
Hier wordt ‘reeds betaald’ afgetrokken a 119,97 (dit klopt dus niet, want ik heb in mei toch echt 140,97 betaald)
Blijft over: 38,77
En dat is vreemd, dat is 27,77 te veel.
Toestel was meer dan 240 euro, het bedrag tot 240 heb ik vooruit betaald, dus blijft een toestelbedrag over van 240 euro, verdeeld over 24 maand is 10 euro per maand.
Dit is betaald in
2024
juli
augustus
september
oktober
november
december
2025
januari
februari
maart
april
totaal 10 maanden = 100 euro
krediet was 240 euro, min 100 euro is over 140 euro.
Ik heb betaald 140,97, dus het krediet is met ,97 cent teveel afbetaald.
Op de factuur klopt dus de aflossing van 6,77 dus niet en het verschil tussen 140,97 en 119,97 (21 euro) dus niet.
Die 2 opgeteld, samen met de 97 cent is een totaal van 28,74 wat er teveel betaald is.
Maar helaas, Ben is op dit vlak bijzonder stil en ik probeer het nu maar op deze manier.
Ik ben al behoorlijk wat jaren klant van Ben, maar als dit niet netjes wordt opgelost, dan koop ik wel slechte klantenservice voor een lagere prijs en is dit mijn laatste verlenging geweest bij Ben.
Dat er een fout wordt gemaakt vind ik echt geen probleem, maar het ontkennen, terwijl ze geen idee hebben waar het over gaat en vervolgens proberen de boel dood te laten bloeden, is niet wat ik verwacht van ze.