Beantwoord

Welkomstsms Maritiem niet ontvangen

  • 15 November 2017
  • 5 reacties
  • 709 keer bekeken

Beste Ben, ik ontving zojuist de telefoonrekening van mijn zoon van 14 en schrok daar erg van: 60 euro kosten voor maritiem. We zijn inderdaad met de boot van Engeland naar Nederland gereisd, maar hoe kan het dat hij wel diverse welkomst smsjes en data-limiet sms'jes krijgt, maar geen enkele waarschuwing over het feit dat hij op een maritiem netwerk komt? Hoe had hij er eigenlijk achter moeten komen dat hij op een maritiem netwerk zat? Zelf zit ik bij Vodafone en mijn man bij T-Mobile, en we hebben beiden deze maritiem kosten niet op onze rekening gekregen. Is dit iets wat alleen Ben hanteert?
icon

Beste antwoord door Angelique 16 November 2017, 09:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Pebbelaar, om te beginnen heb ik als eerst de titel en het onderwerp van het topic aangepast. Zo worden andere leden met misschien hetzelfde probleem geholpen met jouw topic. Jeetje ik snap heel goed dat jullie zijn geschrokken van de factuur! De kosten liegen er namelijk niet om..

Ben stuurt altijd een sms met tariefinformatie zodra je in een ander land of in maritiem gebied komt. Echter is Ben afhankelijk van het desbetreffende netwerk of deze de sms (tijdig) aflevert. Uit jouw bericht begrijp ik dat de sms helemaal niet is binnengekomen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Een aantal minuten geleden heb ik je een mail verzonden met meer uitleg over de kosten en wat ik hierin kan betekenen voor je. Heb je de mail niet ontvangen, bekijk dan even je SPAM box.
Hier hetzelfde, geen bericht gehad tot 3 uur nadat ik aan boord was. €60 voor een appje om te melden dat ik veilig op de boot zat terwijl het schip nog in de haven van IJmuiden lag.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Jessica! Wat onhandig dat je geen welkomst-sms had ontvangen in een maritiem zone. De kosten in de maritieme zone liggen erg hoog waardoor het snel kan oplopen. Omdat wij jou niet hebben gewaarschuwd zal ik de kosten voor je vergoeden. Echter kan ik de blokkade momenteel niet verwijderen. De compensatie zal worden verrekend met de factuur. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, sta ik altijd voor je klaar😊
Dat zou geweldig zijn. Is het mogelijk om een geheel blokkade voor maritieme verbindingen in te stellen? Als ik door mijn MB ben stopt mijn internet automatisch. Zou fijn zijn als je kan blokkeren dat je niets buiten je bundel kan doen zonder eerst iets aan te zetten.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Jessica! Wij kunnen helaas geen blokkade zetten voor maritieme verbindingen. Wanneer je je op zee (op een boot/veerpont) of in de lucht (in een vliegtuig) bevindt dan kan jouw toestel via de satellietontvanger verbinding maken met de satellieten. Dit valt onder zone 4. Deze dienst valt niet binnen de bundel en je betaalt hier extra kosten voor.

Je kunt deze kosten voorkomen door jouw mobiele datagevens/dataroaming uit te zetten. Om ook kosten voor gebeld worden te voorkomen kan je jouw telefoon ook in de vliegtuigmodus zetten.

Reageer