Om de instellingen van mijn voicemail af te ronden moet ik schijnbaar een persoonlijk voicemail boodschap instellen, maar dat hoef/wil ik helemaal niet. Steeds als ik mijn voicemailbox ga afluisteren krijg ik het verzoek zo’n dergelijk boodschap in te spreken. Deze kan ik annuleren. Echter, een volgende keer, krijg ik weer dit verzoek. Hoe kom ik van dit verzoek af?
Hoi
Welkomstboodschap
De klant kan de welkomstboodschap wijzigen. Volg de volgende stappen
- Bel 1233
- Kies optie 2: ‘Welkomstboodschap’
- Maak een keuze:
- ”Persoonlijke welkomstboodschap”(zelf ingesproken)
- “Standaard welkomstboodschap met je naam” (die je zelf inspreekt)
- “Standaard welkomstboodschap met je telefoonnummer”
Wil de klant voor de eerste keer bij de voicemail instellen geen persoonlijke welkomstboodschap inspreken? Dan kun je met de ster-toets het instellen afbreken. Via het instellingenmenu kan de klant daarna zelf kiezen uit de 3 mogelijkheden voor een welkomstboodschap.
Ik heb zojuist via Optie 2 “Begroetingen” de standaard welkomstboodschap, nummer 3, geselecteerd.
Maar weet, dat jij waarschijnlijk nog gebruik maakt van een oude handleiding, want optie 2 heet dus geen Welkomstboodschap meer en bij keuze nummer 3 wordt geen telefoonnummer meer genoemd, maar wordt de volgende tekst afgespeeld “helaas is de persoon die je belt nu niet beschikbaar. Laat een bericht achter na de toon”. En dat vind ik een prima tekst!
Nog een positief puntje, omdat ik zojuist even mezelf had gebeld om mijn voicemail te testen, het duurt bij Ben lekker lang voordat de voicemail komt. Bij mijn vorige provider was deze (bij hen) rinkeltijd altijd wel een dingetje op het Forum.
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.