Skip to main content

Kun je niet bellen, sms'en of internetten of heb je slecht bereik dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Ik wil je adviseren altijd eerst je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten zodat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Mocht je daarna nog steeds geen verbinding hebben dan kun je de volgende stappen volgen:

Stap 1: Controleer je dekking

Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven via 'meld een probleem'.

Controleer ook of de instellingen in je toestel wel goed staan. Dit kun je hier controleren.

Stap 2: Is je simkaart geblokkeerd?

- Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
- Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op.
- Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
- Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?

Stap 3: Blokkades en doorschakelingen

Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 4: Voer een kruistest uit

Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart.

Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Mocht dit beide niet helpen dan zit er een defect in het toestel en kan dit alleen verholpen worden met een reparatie. Meer daarover lees je hier.

Heb je hetzelfde probleem met je simkaart in een ander toestel dan wordt het probleem door jouw simkaart veroorzaakt en kun jij hier een nieuwe simkaart bestellen.

Stap 5: Maak een melding op onze dekkingskaart

Kun je na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet bellen, sms’en of internetten? Dan kun je een melding maken via de dekkingskaart. Hiermee wordt er een onderzoek gestart bij de technische dienst.
 

Leuk die dekkingskaart Ik zocht mijn postcode op en toen zei die "uw 4G dekking is zeer goed" Dat gevoel had ik zelf ook al.Want ik vlieg met de 4G van BEn als een malle over de digitale snelweg. De snelweg is aangelegd door Huawei .
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "




Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "


Het kan in ieder geval geen Huawei telefoon zijn!!
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?




Bij geeft die aan zeer goed maar dat is niet zo, heb vaak maar net 1 streepje.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "


Het kan in ieder geval geen Huawei telefoon zijn!!




NEE het is geen huawei telefoon!!
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?




Bij geeft die aan zeer goed maar dat is niet zo, heb vaak maar net 1 streepje.




Echt vervelend voor je.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "




Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.




Jammer dat je die indruk hebt gekregen maar niemand verwacht dat je 24 uur per dag je telefoon in de gaten houdt. Wat we willen zijn twee voorbeelden zodat we gerichter naar een kink in de kabel kunnen zoeken. Wanneer je dus een belpoging doet en deze mislukt omdat je geen bereik hebt, dan is dat reeds een voorbeeld. Wat we dan nodig hebben bij dat voorbeeld is het nummer dat je wilde bellen, de datum, het tijdstip, de locatie en eventueel de foutmelding die je hoort.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.

Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.




Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?




Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:



"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "




Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.




Jammer dat je die indruk hebt gekregen maar niemand verwacht dat je 24 uur per dag je telefoon in de gaten houdt. Wat we willen zijn twee voorbeelden zodat we gerichter naar een kink in de kabel kunnen zoeken. Wanneer je dus een belpoging doet en deze mislukt omdat je geen bereik hebt, dan is dat reeds een voorbeeld. Wat we dan nodig hebben bij dat voorbeeld is het nummer dat je wilde bellen, de datum, het tijdstip, de locatie en eventueel de foutmelding die je hoort.




Dat heb ik toen allemaal doorgegeven en dan willen ze alleen dat ik nog meer voorbeelden geef dus dat schiet niks op omdat ik niet 24 uur per dag mijn telefoon de volle tijd gebruik.
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!



Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!



Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?




Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!



Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?




Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.




Ik vraag dit om bepaalde specificaties te controleren met betrekking tot het netwerk en het bereik van het toestel. Ik heb jou zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie en een aantal te volgen stappen.
Oh BEN ik BEN weer NIET bereikbaar....mijn gegevens alweer verzonden via facebook aan jullie. Als ik mezelf bel met een andere telefoon krijg ik de boodschap dat ik momenteel of tijdelijk niet bereikbaar BEN!



Zeer vervelend dat dit zo is gelopen. Van welk toestel maak jij gebruik?




Ik heb een samsung S5, dat heeft volgens mij niks met mijn bereik te maken.




Ik vraag dit om bepaalde specificaties te controleren met betrekking tot het netwerk en het bereik van het toestel. Ik heb jou zojuist een e-mail gestuurd met meer informatie en een aantal te volgen stappen.




Ohh nou ik ben overigens weer niet bereikbaar hoor, doen jullie echt goed!
Dag,



Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb ook een Samsung, maar dan een A3 van 2016. Ben meer niet dan wel bereikbaar en krijg veel klachten van mensen die mij niet kunnen bereiken. Zeker mbt mijn werk is het heel erg vervelend als mensen mij niet kunnen bereiken bij dringende situaties.

Het bereik schijnt goed te zijn in de regio's waar ik woon en werk...?



Gr. Eline
Op je locatie is de dekking inderdaad toereikend. Je zou kunnen kijken onder instellingen>verbindingen>meer>mobiele netwerken of je onder netwerkmodus de juiste modus hebt gekozen, namelijk 2G/3G (of WCDMA/GSM). Verder moet onder 'Netwerk operators' 'Automatisch' geselecteerd zijn. Kan je dat voor mij controleren.
Dag,

Ik heb het nagekeken. Netwerkmodus staat goed. Als ik Netwerkoperators oo automstisch klik, geeft mn telefoon aan 'geregistreerd op netwerk'. Ik heb sinkaart er nog uitgehad, helpt ook niet. Wilde simkaartje proberen in een andere telefoon, maar daar pastte die niet in. Ik heb nu nog steeds geen netwerk.



Gr. Eline
De kruistest is wel essentieel. Zodoende kom je erachter of je probleem komt door je simkaart of je telefoon en kunnen we de juiste vervolgstappen ondernemen. Heb je een mogelijkheid om met je telefoon en simkaart langs een telefoonwinkel te gaan of iemand anders te vragen die wel een zelfde formaat simkaart heeft?
Dag,



Netwerk doet in een andere telefoon ook slecht. Ik heb over de hele dag genomen steeds ff 5 minuten netwerk en dan weer anderhalf uur niet ofzo. Gister was ik 2x gebeld en kreeg ik na de tijd wel gemiste oproep, maar meestal krijg ik ook geen melding van wat ik gemist heb. Ik hoor dan later dat iemand mij gebeld heeft.



Ik hoor graag wat ik verder kan doen. Want ik betaal steeds abonnementsgeld, waar ik niks voor heb, alleen wifi die ik gratis ook kan gebruiken:)



Gr. Eline
Dat begrijp ik, Eline. Ik heb je een e-mail gestuurd met een aantal vervolgstappen in deze situatie. Ik hoop dat we het hiermee kunnen oplossen!
hallo ik heb ook zeer slecht bereik met de telefoon heb de vervolg stappen ook al gedaan en de kruistest ligt aan mijn telefoon heb hem al terug gezet naar fabriek instellingen en ge update maar niks werkt

help
Als uit je kruistest blijkt dat je telefoon defect is, dan moet die wellicht ter reparatie aangeboden worden. Heb je nog garantie op je telefoon en bij welke (web)winkel heb je hem gekocht?

Reageer